momenteel doe ik mee aan een wedstrijd waarbij ik een reis (Hotel Only) kan winnen naar de Dominicaanse.
Nu vraag ik me af indien ik win, wanneer ik het goedkoopst (periode) naar de Dominicaanse kan vliegen (buiten orkaanseizoen liefst zodat we toch van het mooie weer kunnen genieten) en eventueel met welke vliegmaatschappij. Ik ben Belgische dus liefst vertrek vanuit Brussel (Zaventem). Ik het verleden ging ik steeds op reis met Thomas Cook of Neckermann, maar zij bieden geen flight only aan naar Punta Cana. JetairFly wel, maar ik verschoot nogal van de prijs… Heen & terug voor 2 personen komt neer op ± € 2000 … iemand ervaring met andere, ook betrouwbare, vliegtuigmaatschappijen?
Dat is vaak even shoppen op internet. Er zijn er velen die met Arkefly vanaf Amsterdam naar de Dominicaanse Republiek vliegen. Een optie is misschien Air Berlin vanaf Dusseldorf.
Ook in het orkaanseizoen heb je prachtig weer met ook de hoogste temperaturen. De meeste orkanen gaan over zee, dus daar merk je niets van.
De goedkoopste periode is mei - juni en september - oktober. In die laatste periode heb je beter weer, omdat die periode officieel geen regenperiode is en mei - juni is dat wel. In mei-juni heb ik ook wel mooi weer gehad daar.
normaal gesproken zijn de goedkoopste vluchten (flight only) via jetair.
Je kunt op de jetair pagina aangeven van waar naar waar je wilt vliegen, zonder datum. Je krijgt dan de aanbiedingen te zien (volgens mij is dat het tweede tabblad)