Wij vliegen zondagavond tijdens de finale WK Nederland-Spanje met Air Berlin van Dusseldorf naar Bangkok. We missen helaas dus de wedstrijd. Wie heeft een tip hoe wij toch het voetbal kunnen volgen? (hopelijk houden ze ons in het vleigtuig op de hoogte, maar daar reken ik niet op).
Helaas…vrees dat jullie het niet kunnen volgen… Je kan natuurlijk aan de steward(ess) vragen of ze jullie de eindstand kunnen doorgeven.
Afgelopen vrijdag vloog er iemand met China Airlines naar Bangkok en daar kwam de stewardess na de wedstrijd de uitslag doorgeven.
We waren er al bang voor. De vlucht in december al geboekt en dan reken je niet op een finaleplaats! Jammer, maar helaas!
Ik weet nog erg goed te herinneren dat wij in het vliegtuig terug naar NL zaten tijdens de EK 2000 halve finale tegen Italie:
*
De halve finale tussen Italië en Nederland kende een aanvallend Nederland, met een verhouding in doelpogingen van 21 tegen 4. Na 34 minuten ontving Zambrotta zijn tweede gele kaart, waardoor Italië met tien man verder moest. Nederland kreeg twee strafschoppen in reguliere speeltijd, deze werden echter gemist door Frank de Boer (’39, redding Francesco Toldo) en Patrick Kluivert (’62, paal). Ook na extra tijd bleef het 0-0. De strafschoppenserie werd met 3-1 gewonnen door Italië, onder meer door twee reddingen van Toldo.*
De captain begon terwijl iedereen lag te slapen ineens te vertellen dat NL met 3-1 verloren had. Iedereen werd langzaam wakker en er zaten zelfs wat reizigers te vloeken en te tieren :)…
Ik ben inmiddels weer terug van Maleisie. Het ging bij ons bij Air Berlin net zo. 80% nederlanders in het vliegtuig en maar vragen naar de stand;0-0 hoorden we uiteindelijk na veel aandringen en toen werd er, terwijl iedereen lag te slapen, omgeroepen dat Spanje gewonnen had. Shit, balen…! dat was het dan…