Hey wie kan mij een goeie film of docu aanraden? Ik ben op zoek naar films over peru, chili, ecuador en bolivia omdat ik me een beetje wil verdiepen in de geschiedenis en culturen van die landen. Alle tips zijn welkom!
Thnx!
Hey wie kan mij een goeie film of docu aanraden? Ik ben op zoek naar films over peru, chili, ecuador en bolivia omdat ik me een beetje wil verdiepen in de geschiedenis en culturen van die landen. Alle tips zijn welkom!
Thnx!
Op IDFA waren dit jaar en vorig jaar wel wat docu’s over Peru, Bolivia en Chili, zoek even op www.idfa.nl. Over Peru was dit jaar iets over de Shining Path terroristen, en over Bolivia / Chili was o.a. een soort nep-docu over een 13-jarig meisje dat ooit (waargebeurd) helemaal naar Chili was gelopen om werk te zoeken. En meteen weer gedeporteerd werd. Ik weet even de naam niet meer. Het was een vrij saaie film (je zag haar maar wandelen en wandelen en wandelen) maar wel met mooie landschappen.
Vorig jaar was er over Peru een docu op IDFA over mijnen, die vond ik erg mooi.
Als film is Motorcycle Diaries wel leuk, volgens mij komen ze ook door Chili, Bolivia, Peru… weet niet meer precies.
Hoi Averbart,
Indien je nog op zoek bent… ik heb afgelopen maand de documantaire/film “El Olvido” van regisseur Heddy Honigmann gezien. Het is een documentaire over het Peruviaanse volk in de hoofdstad Lima, dat door ironie, vastberadenheid en de kracht van herinneringen probeert te ontkomen aan de anonimiteit. Mooi en indrukwekkend!
Groetjes, JP