Heeft iemand een goede tip/adres voor een fietsexcursie door een Township bij Kaapstad. In october van dit jaar verblijven wij 4 dagen in deze stad.
Siroop
Bij mij weten is dat alleen in Soweto. Ik zou zeker alleen nietin een township gaan fietsen, waarom zou je trouwens. Dat doe je tochook niet in de arme wijken in Europa?
Hallo Siroop,
Uiteraard kan dat in Kaapstad ook, al heb ik het nog niet gedaan (geen belangstelling om in ZA te gaan fietsen). Als je op google kijkt kom je toch al heel wat websites tegen die zo’n fietstoer aanbieden. Bovendien is misschien deze interessant voor jou (eventueel in het Engels bekijken want machinevertaling is niet altijd perfect).
Veel succes ermee!
Toetske
Inderdaad fietsen in Zuid Afrika is zeker niet verkeers veilig. Hier geen fietspaden enzo. En de mensen zijn zeker geen fietser gewend langs de weg. Er vallen heel veel doden helaas.
het is maar datnje dat weet.
Hallo Toetske,
Hartstikke bedankt voor je tip, site ziet er leuk uit en enthousiaste verhalen van deelnemers
Siroop
Hoi Siroop,
Misschien is deze wandeltour door Khayelitsha wat voor jou (www.capetownrocks.nl/maatschappelijk_verantwoord_ondernemen.php). Ik heb deze tour zelf ook diverse keren gedaan, erg bijzonder.
Jammer dat het fietsen er nog steeds zo slecht op staat bij veel mensen. In Kaapstad hebben ze inmiddels diverse nieuwe fietspaden aangelegd, bovendien worden de reeds bestaande fietspaden in het centrum voorzien van een opvallende kleur (www.futurecapetown.com/2013/07/cape-town-cycle-lanes-to-go-green/#.Ug3Hs9JSjJg). Ook worden er fantastische evenementen georganiseerd om het gebruik van de fiets meer aan te moedigen (www.moonlightmass.co.za). Ik maak er zelf inmiddels al veelvuldig gebruik van de fiets, en samen met mij veel anderen.