Fietsen door Mali

Hallo beste forumleden,

van 27 november tot 10 december fiets ik samen met andere deelnemers van een West Afrika reis van Bike dreams door Mali, van Kayes via Kita, Bamako naar Sikasso. Mocht je toevallig langs de weg staan…zwaai even :dag:, misschien kunnen we een praatje maken! Met deze fietstocht, die in Accra eindigt, fiets ik geld bij elkaar voor de bouw van een school in de omgeving van Timboektoe. Op de website “touaregsmali” kun je meer lezen over deze actie. Nog tips? Ze zijn van harte welkom! Het wordt mijn eerste keer in West Afrika, laat staan Mali.

Wat een geweldig mooie tocht door al die verschillende landschappen! Ik zou graag naar je willen zwaaien maar dat gaat niet lukken. Ik denk dat je je hand wel vaak genoeg van het stuur moet halen om te zwaaien naar al die lieve mensen.
Tip? Mondkapje, bruine fietskleding en een zonnebril die goed afsluit misschien? De harmatan zal je heel veel bruin stof brengen. Maar met een stuk karite zeep is dat weer prima te verhelpen.

Goed initiatief!
Vorige week nog met wat Toearegs in Timboektoe gesproken over de hoge nood, die er in de nederzettingen rondom de stad is qua onderwijs.

Jammer dat jullie niet langs Ségou komen. Ik had met alle plezier naar jullie gezwaaid! Mocht ik jullie elders zien, zal ik zeker :dag:

In de categorie tips:

  • helemaal met martn eens!
  • houd je ogen op de weg (gaten!)
  • wijk bij getoeter direct uit naar de berm, bussen naderen vaak op hoge snelheid en hebben weinig ontzag voor fietsers
  • fiets niet na het invallen van de schemering vanwege de gesteldheid van de weg en de niet altijd even oplettende medeweggebruikers
  • drink (en eet) veel
  • bescherm je (extra) goed tegen zonnebrand
  • en neem reserveonderdelen mee, de fietsen zijn hier van een ietwat andere kwaliteit…

En bovenal: geniet! :slight_smile:

Toi toi toi en een hele goede tocht gewenst!
Monique

1 like