Fiets/wandelpromenades langs de kust??

Hola, kan iemand mij vertellen of er behalve in Estepona, ook andere plaatsen zijn aan de kust waar je goede fiets/wandelpaden hebt die vanuit centrum naar zee leiden?
Mijn man is slecht ter been en heeft een zgn. driewielligfiets waarop hij zich verplaatst i.p.v rolstoel.
Wij willen graag weten welke plaatsen geschikt zijn om zo te fietsen.
Ik hoor graag,
groet, Melanie

In Andalucia is er de laatste jaren veel geinvesteerd in fietspaden, dus over het algemeen zullen ze er wel zijn.
Om dat precies per kustplaats aan te geven is wat moeilijker.
Ik weet dat in Isla Cristina, El Portil en ik meen ook in Punta Umbria, allen in Huelva er zeker goed fietspaden zijn. Tussen El Portil en Punta Umbría loopt er 1 langs de kust en door de dennebomen.

2 likes

Fietspaden zijn echt enorm gegroeid de afgelopem jaren in heel spanje. Zeker aan de kustplekken waar je niet veel gebergte hebt. Zelf heb ik al in Alicante, Barcelona, Valencia, Sevilla en Malaga gefietst en het verbaasde me echt hoeveel fuetspaden ze al hebben aangelegd. Fiets gehuurd bij baja bikes, prima geregeld alllemaal.

KLopt helemaal
Vergeet niet het binneland van Andelucia te bezoeken met de fiets keuze genoeg om te fietsen met prachtige landschappen daar genieten zou ik zeggen met de fiets

Als je ludieke en mooie fietspaden wilt zoeken in Spanje dan zijn de Vias Verdes een hele goede optie.

Dit zijn oude treintrajekten die zijn omgebouwd tot fiets-en wandelpaden. Mooie natuur en geen auto´s.