Ferry verbinding naar Egypte?

Ik ben aan het zoeken naar de mogelijkheid om met de boot naar Egypte te gaan. Nergens vindt ik iets over een “Ferry verbinding” naar Egypte. Als ik over land wil reizen, waar moet ik dan de boot op? Iemand zal toch wel ervaring :finger: hebben hier mee. Groet, Wim.:zon02:

Ha Wim,
Ik heb ook het hele internet afgezocht of er een boot (ferry) gaat van bijvoorbeeld Italie - Griekenland - of anders, maar helaas. Ik ga in september met een Jeep naar Egypte rijden! En dat zal dan moeten via Turkije Syrie en Jordanie. Vanuit Aqaba (Jordanie) schijnt tweemaal daags een boot naar Nuweiba (Egypte) te gaan. We zullen het beleven.
Piet

Ok. Ik had al een bang vermoeden dat het niet ging. :crybaby: Heb je een idee hoeveel km we over praten dan? :ninja: Ik hoor graag hoe het je vergaat.:dag:

Hallo Wim,
als je Google(d) kom je afvaarten vanaf Cyprus naar Port Said tegen.
Ik heb 't ff niet beschikbaar maar ik stuur ze nog toe.
Volgens mij kan je voor pakweg 900 euro van Ancona naar Patras naar Cyprus naar Port Said.

Groet, Nico

Ha Wim,
belofte maakt schuld.
probeer www.ask-aladdin.com/ferries.html eens?
of
www.ferries.gr/
of
www.gogreece.about.com/od/hydrofoilsferries/a/greeceegypt.htm

Waarschijnlijk heb je dan wel informatie voor je trip naar Egypte.
Bedrag van 900 euro betreft wel retourtjes hoor.

Groet,

Nico

Goedemorgen,
Eind september ga ik met de auto naar Egypte. Ik heb geen overtocht gevonden die direct naar Egypte gaat. Soms (sporadisch) via Malta of Cyprus. Ik ga nu naar Civitavecchia (Italie) vanwaar een Ferry naar Tunisië (Tunis) gaat. Een ca. 16 uur durende overtocht. Vanuit Tunis naar de Libische grens, dwars door Libië richting Egyptische grens. Via Alexandrië naar Cairo, en dan naar de Oase Bahariya. Eindelijk.
Mijn uitgebreide voorbereidingen voor de trip zal ik nog wel een keer op de site zetten. Groeten PietP

Met interesse volg ik jullie discussie over land naar Egypte en boot verbindingen met Egypte.
Natuurlijk zijn er ook vrachtvaarders waarmee je je auto zou kunnen verschepen.
Voor een gedeelte van de route dan.
Een vrachtschip heb ik ooit in Rotterdam bezocht.
Ook qua invoerrechten is er nog veel te weten over het invoeren van een auto in Egypte.
Informatie daarover vond ik vaak op de site Plein Public. Een site van de Eg. Ambassade in Cairo.

Mij lijkt zo’n avontuur prachtig maar inderdaad niet eenvoudig.
Syrie als doorvoer is helaas geen optie op dit moment.
Als je de auto naar Jordanie zou kunnen vervoeren kun je eenvoudig over met de Ferry naar Nuweiba in Zuid-Sinai.
Succes en ik hoop meer te horen.
Yvon

Er is (of was) een optie om van Venetië naar Alexandrië te varen maar volgens mij is die momenteel uit de vaart. (Althans, kwam net een reisverslagje tegen van iemand die dit gedaan heeft.)

Hallo Theiz, kun je dat reisverslag nog weer opzoeken? Ik ben benieuwd.
Hoe zou Piet P zijn reis zijn geweest.
Helaas geen nieuws van hem.

Hier zou die tussen moeten staan, kan hem zo snel niet terug halen. venice alexandria ferry - Google-søk

Iemand vertelde mij kortgeleden dat hij ooit in het verleden met de auto via Brindisi een Ferry heeft genomen naar Alexandrie.