Ferry Griekenland/Turkije-Egypte

Hallo,

Wij plannen overland van Belgie naar Zuid-Afrika te rijden.
We moeten echter ergens het water oversteken en hadden dit graag in Griekenland of Turkije gedaan naar Egypte.
We kunnen echter nergens (of toch niet duidelijk) een ferry vinden op het internet, in boeken staat er soms iets over geschreven, maar deze verbindingen blijken niet meer te bestaan…

(Vanuit Italie en Spanje kan je wel oversteken, maar dan moeten we door Lybie naar Egypte, wat niet echt een aanrader is.)

Iemand deze oversteek al gedaan?

Groetjes,
Camerilla

Eens gehoord/gelezen dat Griekse veerboten dit niet toelaten, maar dat Cypriotische dit wel doen. Wellicht heb je daar meer geluk mee.

wanneer gaan jullie? eerste touristen zijn weer door libie gereden laatst dus dat wordt binnenkort waarschijnlijk/misschien weer een goede mogelijkheid. voor de rest zijn er weinig bootlijnen zover ik weet.
1tje vanuit italie naar israel. maar aangezien jullie vanuit belgie beginnen is dit door israelische stempels niet mogelijk.
2e optie kan zijn een nieuwe ferry tussen mersin(turkije) en egypte. sinds paar weken in bedrijf. eerste vrachtwagens zijn al mee gegaan. ik wacht nog op eerste berichten van touristen.

ook vanmorgen bericht gelezen van iemand die door syrie is gereden weer…

alles hangt af van wanneer jullie gaan en hoeveel tijd er nog is.
groetjes brend

Hee Brend,

We plannen om ergens in oktober te vertrekken.
Als het tegen dan terug mogelijk zou zijn om door Syrie te gaan zou dat zoveel gemakkelijker zijn…
Ben jij ook van plan naar Afrika te trekken over een tijd?

Groetjes,
Camerilla

beste,
wij gaan van zuid naar noord deze zomer. begin juli starten we in zuid afrika en begin september zijn we als het goed is weer terug in nederland. ik weet zelf nog niet wat het wordt. libie, syrie, of boot van egypte naar turkije.

• libie duurt visum aanvraag (voor ons in cairo)vrij lang maar hopelijk wordt dat makkelijker…ook moeten er niet op nieuw gevechten uitbreken natuurlijk
  • de boot naar turkije kost heeeel veel tijd met papierwerk aan de grens van egypte…
  • syrie is mij op dit moment te onveilig maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen goed beeld van kan vormen aangezien ik alleen de normale media volg.

hopelijk wordt 1 van de drie mogelijkheden binnekort een stukje makkelijker!!!

Hee brend,

Bedankt voor je reactie.
Ik hoop ook dat een van de drie opties duidelijker wordt binnenkort, want op de moment weten we nog niet zo goed over te geraken…
Maar waar een wil is is een weg :slight_smile:

Groetjes,
Camerilla

Zie dat de laatste posts over dit onderwerp van 2011 zijn. Ik wil in de loop van dit jaar met de auto naar Egypte. Helemaal over land is geen optie (Syrie, Lybie) dus zoek ik een veerboot vanuit Italie, Griekenland of Turkije. Alle maatschappijen die ik op internet gevonden heb geven echter aan momenteel deze diensten niet te verlenen. Iemand recente ervaring met veerdiensten naar Egypte?

Bedankt,
Maria

Hallo Maria,

Helaas zijn er momenteel geen veerdiensten naar Egypte beschikbaar.

Groetjes,
Eef

Have a look on our website http://www.waarisworteltje.be (unfortunately not yet up to date)
Or follow us via Facebook for up to date info Redirecting...

Dank voor je reactie Eef. Ik was er inmiddels zelf ook al achter dat het momenteel onmogelijk is om met de auto in Egypte te komen. Hopelijk verandert dat na de verkiezingen eind mei. We wachten af.

Groetjes,
Maria