Op dit moment zit ik in China, 1 aug ga ik met de ferry naar Zuid Korea en van daar weer met de ferry naar Japan.
Maar wat dan?? Het is mijn doel om tijdens mijn reis zo min mogelijk te vliegen dus ook vanuit Japan wil ik eigenlijk niet vliegen, maar ik kan er niet achter komen hoe ik het land (betaalbaar) uit kan komen per boot…
Rusland, China, Korea ben ik dan al geweest en Taiwan is niet echt een optie, tenzij er vanuit Taiwan wel een goede boot verbinding is met vast land. Heeft iemand tips voor me?? Zijn er mogelijkheden met vrachtschepen?
Hmm daar was ik al bang voor… Ik had al op de kaart gekeken maar wilde het voor de zekerheid toch nog even inbrengen. Soms weten mensen andere wegen. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!!
Waarschijnlijk ga ik toch proberen voor sept/okt weer een chinees visum aan te vragen en dan maar terugvaren naar China. De voordeligste optie, kan ik meteen een stukje van hunan & guangxi & yunnan meepakken. Dat was nu een beetje lastig vanwege de wateroverlast. :chin: