feestdagen Vietnam in Augustus

hallo beste lezers,

Wij zullen de maand augustus in Vietnam verblijven en verheugen ons hier erg op. We zijn nog aan het puzzelen met de reisroute (en blijven waarschijnlijk schuiven tot de laatste minuut :-)). Nu vroegen wij ons af: hoe zit het eigenlijk met feestdagen in de maand augustus?

Ik las in de Lonely Planet dat Trung Nguyen (wandering souls day) in augustus valt. Weet iemand op welke datum precies? En hoe dit het dagelijks leven beïnvloedt (vervoer/restaurants/winkels/excursies). Valt er voor ons als toeristen iets aan dit feest te beleven?

Ook zagen we dat het Children’s festival in Hoi An in Augustus is, maar wanneer precies, is dit een leuk feest enz… We hebben dezelfde vragen over het Full Moon festival.

Hopelijk kan iemand ons verder helpen met informatie hierover.

Alvast hartelijk dank!

Hallo J,

Ik wens je als eerste nog plezier met het plannen van jullie route.

Feestdagen.

Trung Nguyen is hetzelfde als Vu Lan feest.
Is een religieus feest en ook een moederdag in Viet Nam.

Vooral bij Chinese pagodes zul je veel mensen zien omdat het van oorsprong een boeddhistisch feest is.
Dus daar wel even naar toe gaan, maar voor de rest zul je er wel wat van merken in de horeca, sommige winkels zijn gesloten, maar 90% is gewoon open.

Het is maar 1 dag en geen nationale feestdag; dus mensen met familie dichtbij hun woonplaats gaan die bezoeken.
Maar om enkele dagen vrij te pakken, daar hebben ze geen vakantie dagen voor en dus gaan ze naar de pagode en denken daar aan hun familie en bidden voor geluk , gezondheid enz.

Tourisme , excursies , leiden er niet onder en dus geen minder aanbod.

Is overigens op de 10-8

Full Moon
In augustus 2014 is dit op de 9-8, mooiste is dan in Hoi An; geen elektrische lampen maar allen licht van Lampions en leuk is ook de verlichte papieren bootjes op de rivier.
Doen ze ook het gehele jaar door, maar dan wel elektrisch licht, dus niet zo mooi, maar wel een idee van de sfeer.

Children’s festival

Wist niet beter dat deze dag in september viel.
Heb dus even via google het nagekeken en inderdaad in september, voor 2014 op de 8e september.

Ben benieuwd waar je de informatie van deze dag vandaan hebt?

Ik hoop dat dit je vraag wat beantwoord heeft en je verder kan helpen met de route?

gr.
Ton.