Klinkt voor velen vast nog heel ver weg, maar ik ben het wel al een beetje aan het plannen ivm vrij vragen op m’n werk.
Ik wil graag in het voorjaar van 2012 naar India/Nepal gaan! Maar om helemaal alleen te reizen lijkt me niet echt iets, dus ik zoek een reisgenootje, waarmee ik samen kan reizen, maar waarbij we ook apart van elkaar dingen kunnen doen.
Om me even voor te stellen, ik ben een vrouw (ivm m’n naam denken velen namelijk een man), ben 21 jaar en houd ontzettend van reizen/backpacken. Heb dan ook toeristisch management gestudeerd aan de NHTV en ben nu werkzaam in de reisbranche, maar helaas zonder reisjes;)
Ik ben o.a. in Maleisie, Singapore, Thailand, Vietnam, Cambodja en Laos geweest, maar na Zuid-Oost Azië ongeveer wel te hebben gezien wil ik nu naar India/Nepal. Ik heb toen gereisd met een vriendinnetje en een andere reis met m’n ex.
Graag wil ik nu ook een klein deel zelfstandig doen, dus dat je niet altijd aan elkaar vast zit.
Graag wil ik naar Delhi, de Gouden Driehoek, Mumbai, Goa, misschien nog wat andere grote steden mee pakken zoals Calcutta (ben wel een steden liefhebber). Om vervolgens door te gaan naar Nepal/Kathmandu, misschien nog via Dacca in Bangladesh.
Ik ben iemand die graag enorm veel ziet in een korte tijd (heb gewoon een drukke fulltime baan dus kan ook maar 3,5 week vrij pakken). Ik houd dus van redelijk goed door reizen, een aantal keer in het vliegtuig stappen ipv in de trein (binnenlandse vluchten zijn toch hartstikke goedkoop) en maak dus ook vooraf wel een globale planning met wat ik wil doen/zien en hoeveel dagen ik ongeveer in een bepaalde plaats blijf.
Om een voorbeeld te geven; ik heb in 1 maand Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam gedaan en zo ongeveer evenveel gezien dan mensen die dat in 3 maanden doen! Dus daar moet je van houden…
Daarnaast ben ik niet van de standaard excursies, ik houd er wel van net iets aparters te doen. Zo wil ik in Delhi graag naar de vuilnisbelt gaan, klinkt raar, maar het is grootste ter wereld en het lijkt me een ontzettend bijzondere ervaring, misschien nog iemand (wellicht een Nederlander) bezoeken in de gevangenis, dat heb ik in Bangkok (Bangkwang) namelijk ook gedaan, ook echt enorm bijzonder! En ik wil graag een grote kledingfabriek bezoeken, waar kleding voor C&A/H&M etc. wordt gemaakt, dat kon in Cambodja ook maar toen had ik er helaas geen tijd voor.
Ik hoop dat iemand zich een beetje herkend in mijn manier van reizen, het lijkt me erg leuk om in contact te komen met mensen die ongeveer ook mijn plannen hebben!
Ik vind India namelijk geen land (voor mij tenminste niet) wat ik 100% zelfstandig wil doen, een leuk reisgenootje zou top zijn!!
Je mag ook mailen naar robinsverkoop @ hotmail . com
Uiteraard aan elkaar, maar vanwege de spam even los getypt.
Groetjes!
Robin
Robin