Six Flags Magic Mountain in Valencia, California (vlak boven LA)
Cedar Point, Sandusky, Ohio
In Magic Mountain staat de meest geschifte roller coaster op deze planeet: X2. Dat is een 4th dimension coaster. In totaal staan er 17 of 18 coasters, de ene al sneller en hoger dan de andere.
In Cedar Point staan onder meer Top Thrill Dragster (128m hoog, van 0 naar 195 km/u in 4 seconden), en Millennium Force, waarbij je een drop van 100 meter maakt en aan 160 km/u door het park sjeest.
De coasters ginder zijn op geen enkele manier te vergelijken met degene in de Benelux…
Het is al weer enige tijd geleden dat wij naar verschillende parken zijn geweest in Florida. Florida is eigenlijk 1 groot pretpark. Of het nu Disney World is of Epcot of Universal Studio’s, Bush Gardens, Sea World. Het is één grote happening en 1 vakantie is niet genoeg om het allemaal te zien. Wij hadden iedere keer grote pret. Alles is goed verzorgd. Met hele kleine kinderen zou ik er niet naar toe gaan. Veel te vermoeiend en het is niet leuk voor de ouders om al vroeg weer weg te gaan om dat juist 's avonds nog veel te doen is en vaak wordt er met vuurwerk afgesloten.
Een “klein” pretpark voor een evt. kleiner budget maar met hele gave achtbanen!! is Knott’s berry farm in Los Angeles/Buena park.
wij hadden geen zin om weer het verschrikkelijke verkeer in LA te trotseren en dit park lag 1 km van ons hotel vandaan!! De meest gave achtbanen waar ik ooit in heb gezeten. Efteling en six flags zijn er niks bij.
(zoek op youtube, Xcelerator)
Zelf ben ik nu een paar keer in de Wisconsin Dells geweest. Dit is een dorp dat voornamelijk bestaat uit attractie parken. Op deze manier is er voor iedereen wel iets leuks te vinden.
Overigens is er voor dit jaar een nieuwe coaster voorzien in Cedar Point (Gatekeeper), én eentje in Six Flags Magic Mountain (Full throttle), beide weer goed voor een paar wereldrecords.
Ben in alle parken in dit topic geweest, behalve Discovery Cove en maar ééntje in Wisconsin Dells (Mt. Olympus).
Uiteraard zijn de parken in Orlando natuurlijk geweldig. Top sfeer! Ga er telkens met plezier naar terug.
Qua achtbanen zijn de parken Cedar Point, SF Magic Mountain en SF Great Adventure natuurlijk geweldig.
Maar mijn twee favorieten zijn hier nog niet genoemd: Dollywood en Silver Dollar City.
Geweldige sfeer, leuke achtbanen en heerlijk eten! Vind het vooral erg Amerikaans aandoen. Vooral veel country terug te vinden.
En verder nog wat parken welke behoorlijke indruk op me heeft gemaakt: Knoebels, Holiday World, Six Flags Over Texas en Silverwood
Voor de liefhebbers: in Orlando wordt in 2017 dit gevaarte neergepoot. Ikzelf vind het megalomaan en onverantwoord, but hey, het zal ongetwijfeld wel hopen adrenaline junks trekken.