Volgend jaar najaar ( september/ oktober) zou ik ( man, 30) weer eens naar Florida willen gaan voor een aantal weken ( 2/3 weken) om alle attractieparken daar te bezoeken, eventueel in combinatie met een (korte) rondreis door Florida zelf. Voor deze reis ben ik op zoek naar reisgenoten die eventueel dezelfde plannen of eens zo’n reis willen maken. Wil jij volgend jaar in oog staan met Mickey Mouse of Harry Potter, dan zie ik graag je reactie tegemoet.
Hoeveel parken? In elk geval genoeg om er een maand te blijven ;). In september is het vrij rustig in de parken, dus elke dag één park is goed te doen.
Parken die er onder andere zijn, zijn de volgende:
zotjes. De toegangsprijzen zijn ook iets van 30eur /park of ligt dat anders? Had niet verwacht zo’n lijst te krijgen. Ben je rollercoaster fan of … Vermoed dat je ook wel overal op gaat. Zijn die bereikbaar via openbaar vervoer of auto huren of… Zie dat zeker zitten met een groepje…
Aangezien de parken niet op loopafstand liggen van de eventuele verblijfplaats ( hotel/villa) is het zeker de bedoeling om een auto te huren. Daarmee ben je ook flexibeler als je bijvoorbeeld naar Bush Gardens wilt, aangezien dat vanuit Kissemee een uurtje rijden is. Verder ben je dan ook vrijer om naast de parken ook nog andere bezienswaardigheden te zien.
De entree is helaas geen 30 euro en dus niet te vergelijken met de Efteling. Het handigste is om dan Hopperpassen ( zowel eentje voor de Disneyparken als een voor de Universal/Seaworld parken) te kopen, waarbij je de flexibileit hebt om in bijvoorbeeld 14 dagen de verschillende parken in willekeurige volgorde te kunnen bezoeken.
Nog steeds op zoek naar mensen die dit najaar naar de Florida willen gaan. Wat mij betreft hoeft het niet alleen maar het bezoeken van de attractieparken zijn. Een eventuele rondreis door Florida zelf behoort voor mij ook tot de mogelijkheden. Mocht je zelf ook eens die plannen hebben, laat het me maar weten.