Wat zijn jullie favoriete locaties in Suriname?
Gr. Diana
Wat zijn jullie favoriete locaties in Suriname?
Gr. Diana
He,
ik weet niet meer de exacte lokatie maar het was een dorpje aan de suriname rivier dichtbij pokogron. De tocht er naar toe was al harstikke gaaf maar toen we daar kwamen was het een en al genieten.
In paramaribo stad vond ik de kade bij fort zeelandia heel relaxt. Lekker wat eten en daarna even een cafe in.
Alkmaar/Sorgvliet - Commewijne
Totness - Coronie
Terras tegenover Dok 204 - Anton Drachtenweg, Paramaribo
Waterkant in Paramaribo, Totness in Coronie, en ook Brownsberg en Jaw jaw e.o in het binnenland. White Beach is ook wel leuk, Cola-kreek en Republiek ook.
Je moet anders opzoek gaan naar BLUE FROG TRAVEL daar kan je allerlei leuke trips naar het binnenland (bijv naar het tropisch regenwoud) regelen. Daar kan je allerlei informatie krijgen over wat leuk is en wat er allemaal te doen is. Echt een aanrader. (vooral brownsberg)
Mijn eigen favoriete plekken in Suriname:
In Paramaribo: relaxen aan de Pier van Torarica en de Waterkant, eten op Blauwgrond, in het Waaggebouw en bij Sarinah en uitgaan in The Jungle.
Van ieder uitstapje buiten de stad heb ik erg genoten, maar het eiland bij Atjoni (in de buurt van Jaw Jaw) was overduidelijk het meest indrukwekkend. De Ralleighwatervallen en Palumeu zijn de volgende bestemming!
Djumu: met de bus naar Pokigron en dan met de boot verder. Neem wel iemand mee die een beetje thuis is in het oerwoud!
Verder schijnen de zeeschildpadden bij Galibi in de buurt heel indrukwekkend te zijn.
Carolien
Ik had grootse verwachtingen over het zien van de zeeschildpadden maar dat is mij erg tegengevallen. Galibi zelf is wel heel interessant, een rondleiding door een van de bewoners over het eiland zal ik iedereen aanraden!
Wat ook vaak wordt gedaan tijdens de terugreis van een excursie naar Galibi, is het maken van de oversteek naar Frans Guyana, ook zeker een aanrader!
Ik zou zeggen, Brownsberg (de groeten aan Rocky
)… Lekker rustig, beetje wandelen in het bos en hangen in de hangmat ('s nachts te koud, maar goed). In de stad op de pier achter Torarica (hoewel ik 't daar verder echt ontzettend irritant vind, is het achter hotel wel relaxed).
Zonder meer Galibi. Heel bijzonder om de reuzeschildpadden te zien.
Maar ook de Ralleighwatervallen zijn prachtig!We hebben daar de Cock of the rock gezien.
Brownsberg, prachtig en Jaw Jaw.
Heel graag wil ik nog naar de Blanche Marievallen, schijnt ook heel mooi te zijn.
Mijn favoriete locatie in Suriname is en blijft toch Awarradam… Het is een eiland midden in de Gran Rio, op 30 min varen van Kajana vliegveld. Het is daar zo onwijs mooi ! Als je 's ochtends wakker wordt staat de thee al voor je klaar en kun je zo aanschuiven aan de ontbijttafel terwijl je buiten de zon op ziet komen boven de rivier. Nu ben ik wel een béétje bevooroordeeld omdat mijn vriendje er woont, maar toch kan ik iedereen erg aanraden om een bezoekje te brengen aan Awarradam !
Voor huisvesting in Suriname zonder bemiddelingskosten:
http://www.stghijaz.blogspot.com
of kijk op onze website :Stichting Hijaz Suriname : www.hijaz.de
Mail: [EMAIL=“hijaz@hijaz.de”]hijaz@hijaz.de
wow wat niet, paramaribo is een super stad, broki en de waag zijn erg leuk, maar ook de waterkant. De plantages vond ik erg indrukwekkend (tip lees eerst een boek van cynthia mc leod hoe duur was de suiker) Brownsberg was super, blanche marie, het binnenland (ben de naam van het plaatsje vergeten, was een vakantieeiland en vandaar tripjes maken, de naam van de eigenaresse was selientje, galibi was leuk,en de dijk bij brits guyana was ook super.