Faro, Lagos, Portimao?

Hallo,

Ik heb even advies nodig. Begin Juni willen mijn zusje (19) en ik (21) ongeveer 5/6dagen richting Portugal. Van Ryan Air is er nu een actie en dan heb je een retour voor 75euro, je vliegt dan naar Faro. Ergens daar pakken we dan een hostel voor een paar dagen en vliegen daarna weer terug vanaf Faro.
Nu hebben we wat rondgekeken en twijfelen een beetje waar we precies moeten gaan zitten.
We willen een relax/strand-vakantie met beetje cultuur en wat uitjes etc.
Lagos ziet er super uit, maar ook Faro en Portimao lijkt ons erg leuk. Wie kan ons advies geven?
Ook voor eventuele andere plekken in de buurt van Faro zijn welkom als die echt de moeite waard zijn!

Bedankt!

Ik vind Lagos altijd erg leuk. Charmant, overzichtelijk, relatief rustig en een mooi startpunt voor tripjes in de omgeving (natuurlijk zul je dan wel een auto moeten huren (bijvoorbeeld via www.luzcar.com, een aanrader)). Je vindt er verder prachtige stranden, van zeer rustig tot zeer toeristisch. Uitgaan kan ook prima in Lagos, al zul je (zoals overal aan de Algarve) vooral veel Britten en Duitsers tegenkomen.

Wil je echt feesten, dan kun je waarschijnlijk beter naar Albufeira gaan. Ik denk trouwens dat de accomodatie daar ook stukken goedkoper zal zijn (meer keus), net als in Portimao en Faro. Portimao ligt bovendien wat handiger als je de Algarve met de auto zou willen verkennen.

Lagos is héél erg leuk! Vanuit Faro kun je er met de trein komen. Lekker eten, leuk uitgaan, mooie stranden: Lagis is top! Met bussen kun je wat uitstapjes in de buurt maken. Wil je echt zon, zee en strand dan raad ik je ook Albufeira aan. Ook een aardige badplaats met enorm veel keuze aan restaurants en bars.

Lagos is inderdaad het leukste.

Veel plezier!

Violet[URL=“http://violetsvakantiewijzer.blogspot.com”]

Hallo

Lagos is geweldig. En met de bus kun je inderdaad leuke uitstapjes maken. Lagos ( meia praia) heeft een heerlijk breed strand waar je niet word overlopen door massa tourisme.
Als je eenmaal geweest bent wil je niets anders meer.
Mocht je nog een slaapplaats zoeken kijk op www.algarveappartments.nl
succes Yolanda

We hebben inmiddels geboekt en gaan naar Lagos! De appartementen zien er super uit, maar is boven ons budget. We zullen slapen in het hostel; Gold Coast.
Als er nog tips zijn voor Lagos of omgeving dan horen we het nog graag!

Hai

Geeft niets hoor ik wens jullie veel plezier en hoop dat jullie het naar de zin gaan krijgen
Misschien wel leuk als jullie geweest zijn om even hier een berichtje te plaatsen of het jullie bevallen is.

Groetjes Yolanda