Op dinsdag 4 augustus 2015 vertrekken zes duo’s met het vliegtuig naar een voor hen onbekende bestemming in Noorwegen voor de start van een spannend avontuur vol adrenaline, en daar kan jij deel van uitmaken!
Samen met je teamgenoot neem je het op verschillende locaties doorheen het land op tegen vijf andere duo’s om punten te verdienen tijdens verschillende proeven. Die activiteiten zijn uiteenlopend van aard: van liftwedstrijden, trekkings in de wildernis (gemarkeerde paden) en Robinson proeven tot meeslepende outdoor sporten. Alle proeven hebben echter één ding gemeen: ze gebeuren in het decor van Europa’s mooiste natuurpracht. Ook duo’s die niet meestrijden voor de overwinning beleven dus een absoluut top-avontuur! Het duo dat na tien dagen de meeste punten verzameld heeft, wint €1500.
Alle info op www.expeditienoord.be!
Hopelijk tot snel, als een van de deelnemende duo’s!
Er is nog één beschikbare plaats voor een duo, dat kan je zien op www.beyondborders.be/de-duos. Als je niet meteen kan bevestigen, kunnen we je deelname volledig vrijblijvend 24u in optie houden. Alle info daarover vind je ook op onze website. Wel niet te lang twijfelen, want we hebben dagelijks meer dan 100 unieke bezoekers op onze website dus het laatste ticket zal snel weg zijn… Misschien tot binnenkort!
Je vergeet er wel bij te vermelden dat het maar € 1295,00 euro per persoon kost (en dan ook nog €200,00 voor eten en drinken), dat keer twee is toch veel geld. (Of het duur is is een andere discussie.)
Uiteraard is Noorwegen een fantastisch land maar voor, alles bij elkaar ruim €3000,00 per stel voor 10 dagen Noorwegen denk ik dat je er zelf ook een geweldige trip van kan maken die minder hoeft te kosten en langer duurt.
Dank Theiz, die informatie had ik nog niet gevonden.
Dan haakt dit duo af.
Zowel een vriendin als ik zijn beiden momenteel werkzoekend, dus een soortement van “betaalde vakantie” waarbij de winnaars ook nog eens geld zouden overhouden zagen we wel zitten, maar met die kosten kunnen we zelf ook een heel leuke vakantie bekostigen.
Het betreft inderdaad een begeleide (minstens 5 begeleiders) avontuurlijke reis van 10 dagen naar Noorwegen, het duurste Europese land. Kan je voor €1295 tien dagen in Noorwegen rondkomen? Misschien wel. Wij bieden echter een onbestaand reisconcept aan waarbij rechtstreekse lijnvluchten, alle vervoer, alle overnachtingen, alle outdoorsporten en materiaal voor de proeven (rafting, robinsonproeven,…), gps tracers incl. live te volgen voor thuisfront op de website (Google maps), te winnen extra’s bij een aantal proeven, film- en fotoreportage achteraf, laatste overnachting in super hotel recht aan het fjord incl. diner tijdens prijsuitreiking, t-shirt van de expeditie,… én een onvergetelijk avontuur in team tegen andere duo’s… Daarbij heb je nog een behoorlijke 1/6 kans om €1500 terug te winnen; dat team betaalt een pak minder dan hun deelname ons als organisatie kost. Tot slot: kan je voor €1295 een om het even andere welke begeleide rondreis in Noorwegen maken? Wij hebben het niet gevonden. Reizen om geld te winnen zoals sommigen bedoelen, tjah, voor ons is het avontuur op zich de beloning, niet het geld. Het prijzengeld is om ervoor te zorgen dat het wel ergens om draait, om de competitie ter plaatse een mooie gestalte te geven. Zeggen dat je geld verliest als je uiteindelijk de competitie niet wint, is gewoon niet de juiste avontuurlijke ingesteldheid, onze mening natuurlijk.
Je zegt 1295,00 maar dat is exclusief eten. Ik vind die €20,00 per dag die je aan eten aangeeft zelfs nog aan de magere kant, helemaal als je er een biertje bij wilt drinken. Kortom, 1295 + 200 en dat maal twee is gewoon €3000,00 voor een stel. Ik durf te beweren dat ik voor dat geld een geweldige vakantie in Noorwegen kan hebben waarbij ik een aantal leuke outdoor / avontuurlijke activiteiten kan doen. Gewoon met eigen auto/tent en overtocht. (Jullie geven ook aan op campings te slapen dus hotels zijn het niet.) Hotels aan het fjord, je zit in Noorwegen… Zijn 100den mooie overnachtingsplaatsen aan fjorden.
Avontuurlijk… een totaal georganiseerde reis. Daar valt discussie over te voeren.
Nogmaals, ik ga niet beweren dat het duur is wat jullie aanbieden. Ik heb veel te weinig informatie over de activiteiten en de route dus duur kan ik niet beoordelen. Ik zeg alleen dat het veel geld is. (En das heel iets anders dan duur.) Mijn mening is dat je voor dat bedrag een zeer geweldige vakantie in Noorwegen kunt hebben waarbij je zelf de regie hebt en een aantal fantastische activiteiten kunt doen. Uiteraard heb je dan geen wedstrijdelement en geen geen T-shirt van jullie maar het is dus maar net waar je op uit bent.
Tot slot: kan je voor €1295 een om het even andere welke begeleide rondreis in Noorwegen maken?
De grootste (geslaagde) avonturen in de geschiedenis van de mensheid werden goed voorbereid en georganiseerd; wij hebben een wereldreis gemaakt, alles zelf voorbereid en georganiseerd: ik kan je vertellen dat dat een heel avontuur was. Peking Express was volgens mij ook wel een avontuur voor de kandidaten, ik kan me vergissen natuurlijk. Ook wil ik heel graag jouw link van een begeleide rondreis met 5 begeleiders in een groep van max. 12 personen voor tien dagen naar Noorwegen graag ontvangen. Wat ik maar wil zeggen is: wij hebben dankzij sponsoring het inschrijvingsgeld behoorlijk kunnen drukken. Zonder sponsoring was de inschrijvingsprijs ongeveer €500 pp meer. De rafting westrijd bvb kost €125 pp; dan kan je misschien zeggen dat dat niet hoeft omdat het teveel geld is (goedkoper kan het daar gewoon niet) maar het is een ervaring die je niet snel vergeet. Dan kom je bij reizen met Joker uit: €1500 voor tien dagen waarvan je er zes besteedt aan een meerdaagse trektocht: heel erg de moeite, maar wij doen elke dag iets anders. Je kan dan niet zeggen dat je met minder ook in Noorwegen rond kan komen, want je krijgt niet hetzelfde. Dat is als tegen de eigenaar van een sterrenrestaurant gaan zeggen dat het wel jammer is van de prijs want op donderdagen heb je in de McDonald’s de hamburgers aan €1 en dan heb je ook gegeten. Je betaalt voor wat je krijgt en in ons geval zelfs meer dankzij de sponsoring.
De grootste (geslaagde) avonturen in de geschiedenis van de mensheid werden goed voorbereid en georganiseerd; wij hebben een wereldreis gemaakt, alles zelf voorbereid en georganiseerd: ik kan je vertellen dat dat een heel avontuur was.
Zoals je zelf al zegt, helemaal zelf voorbereid. Totaal iets anders dan een georganiseerde reis. Net zoals ontzettend veel avonturen in de geschiedenis van de mensheid. Die gingen meestal ook niet in een georganiseerde groepsreis.
Tot slot: kan je voor €1295 een om het even andere welke begeleide rondreis in Noorwegen maken?
Ook wil ik heel graag jouw link van een begeleide rondreis met 5 begeleiders in een groep van max. 12 personen voor tien dagen naar Noorwegen graag ontvangen.
Twee totaal verschillende vragen he! Eerst vraag je om het even andere welke begeleide rondreis in Noorwegen, nu exact dezelfde reis.
Ik blijf bij mijn mening, €3000,00 is veel geld voor 10 dagen Noorwegen waarbij er waarschijnlijk twee afvallen als reisdagen. Als je een overzicht van de activiteiten hebt, schema van de rondreis, etc. wil ik best mijn mening geven of het duur is of dat het juist een koopje is.
Natuurlijk kan ik wel zeggen dat ik voor minder geld in Noorwegen kan rondkomen en dat ik dan ontzettend veel leuk, avontuurlijke dingen kan doen. Genoeg te doen in Noorwegen waarbij er dure activiteiten zijn (neem raften of gletsjertochten) maar ook ontzettend veel leuke gratis activiteiten (neem de Besseggen lopen of rondje mountainbiken, dagje vissen voor je eigen eten, wandeltocht de natuur in waarbij je in de middle of niks slaapt, zijn allemaal dingen waar je leuk wedstrijdelement aan kunt hangen). Dat jij dan de vergelijking sterrenrestaurant/hamburgerketen maakt moet jij weten maar ik heb fantastische dagen in Noorwegen gehad die me nauwelijks wat kosten gehad. Nogmaals, ik wil je product niet afkraken, ik wil alleen stellen dat het veel geld is voor iets waarbij ik niet weet wat ik krijg.
Krijg nu een beetje het gevoel dat je geïrriteerd raakt omdat ik mijn mening over je forumpost geef. Volgens mij is een forum juist iets waarbij je een reactie op je post verwacht, dan komt het voor dat mensen een andere mening hebben. Je post is gewoon reclame voor een ongetwijfeld erg leuke reis die best veel geld kost. (Wederom, ik zeg niet dat het duur is, ik zeg dat het veel geld is.)
Ik sluit me bij Theiz aan. Ben ook regelmatig in Noorwegen geweest en weet zeker dat ik voor 3000 euro zeker een mooie reis kan maken, waarbij ik inderdaad de eigen regie heb en ook het programma kan aanpassen naar gelang het qua weer beter uitkomt.
Wat betreft raften… Ik heb de Zambezi gedaan en ik geloof niet dat er veel rafttochten zijn die daar qua belevenis en fysieke inspanning boven uitkomen.
En wat betreft een reis van maximaal 12 man met 5 begeleiders?? Ik zit niet op een begeleiding van 5 man te wachten, dus dat is in mijn ogen geen promotionele tekst.
Hoe dan ook: veel plezier gewenst en wat betreft het “snel inschrijven, gauw vol” wat je eerder ergens meldde… Gezien het feit dat de eerste post van jou begin oktober geplaatst is en er in die tijd dus maximaal 5 party’s hebben ingeschreven zou dat ook vast wel meevallen .
Fout: Niet alle begeleiders zullen in contact komen met de kandidaten maar zullen taken op de achtergrond uitvoeren. Het is met minder begeleiders organisatorisch niet haalbaar met wat we allemaal gepland/georganiseerd hebben.
Fout: Voor hetgeen wij gepland hebben, komt €3000 voor 2 personen niet toe als je het zelf wil organiseren, zonder sponsoring zelfs €4000 niet. Als je wil rondtrekken in Noorwegen zonder speciale outdoor sporten en zonder begeleiding, kom je wel toe. Je kan het gewoon niet met mekaar vergelijken. Sommige mensen willen ook een stap in het duister zetten en het niet zelf voorbereiden (lees: avontuur).
Fout: Er was zoveel interesse dat we twee edities vol geboekt hadden; één duo heeft afgehaakt omwille van vakantieregelingen met het werk. Daarom dat we onze promotie terug hebben opgestart sinds vorige week. Het feit dat je dat niet weet maakt dat je de website wsl niet eens hebt opengedaan, dusjah… We hebben elke dag meer dan 100 unieke bezoekers dus het is sowieso voor elk moment.
Fout: Als je het over raften wil hebben; ik heb zelf de Kickin’ Horse River in de Rocky Mountains in Canada gedaan (hoogste categorie 4+ en 5), net zoals de Zambezi. Maar ook in Kroatië, Frankrijk, USA,… De rafting tocht in Noorwegen is niet van de hoogste categorie maar zeker zwaar genoeg mbt verantwoorde competitie.
Fout: Ik ben hélemaal niet geïrriteerd, ben ik sowieso niet snel. Als het niet klopt, dan klopt het gewoon niet.
Niet alle begeleiders zullen in contact komen met de kandidaten
Wat er achter de schermen gebeurd zal mij als reiziger “worst” wezen. Als begeleiders niet met de reiziger in contact komen vind ik het geen begeleiding.
Voor hetgeen wij gepland hebben, komt €3000 voor 2 personen niet toe als je het zelf wil organiseren, zonder sponsoring zelfs €4000 niet.
Al meerder malen aangegeven dat ik niet kan beoordelen hoe duur het kost om zelf te organiseren als ik niet weet wat het programma is. Reisorganisaties op hun blauwe ogen geloven doe ik nooit, dus in dit geval ook niet.
Sommige mensen willen ook een stap in het duister zetten en het niet zelf voorbereiden (lees: avontuur).
Of juist voorgekauwd en avontuur is het echt zelf ter plekke regelen, het is maar hoe je het bekijkt.
Als je het over raften wil hebben; ik heb zelf de Kickin’ Horse River in de Rocky Mountains in Canada gedaan (hoogste categorie 4+ en 5), net zoals de Zambezi
Euh… ja en? Wat heeft jouw raftervaring met deze reis te maken.
Ik ben hélemaal niet geïrriteerd, ben ik sowieso niet snel. Als het niet klopt, dan klopt het gewoon niet.
Zo kom je met deze post wel over.
Nogmaals, ik wil je reis niet afkraken, maar jij roept van alles en ik kan dat niet controleren zonder de juiste informatie. Ik heb daardoor een andere mening dan jij en aangezien we hier op het forum discussie toejuichen is dat toegestaan.
Tuurlijk, we zullen het erop houden dat we een andere mening hebben, inderdaad niks mis mee! Hopelijk zijn de kandidaten achteraf tevreden, dat is wat telt en daar gaan we alles aan doen. De raftingopmerking was een reactie op de post van C4th btw.
Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben is de foto’s en een soort van verslag na afloop van deze reis. (Want zoals ik al zei, het kan een mooie reis zijn.)
We gaan in de nabije toekomst zeker gelijkaardige concepten organiseren, ook naar goedkopere maar even spectaculaire bestemmingen zodat nog meer mensen kunnen deelnemen, en ook de volledige reissom kan teruggewonnen worden… Voor nu is er dus nog één plaatsje beschikbaar… Alvast bedankt voor je positieve reactie!