Hallo,
Wij gaan in augustus naar Maleisië, die vliegtickets zijn al geboekt nu zijn we aan het kijken wat ons reisschema gaat worden.
We zijn ons aan het inlezen op allerlei sites en zie dat je al veel excursies kunt boeken, vaak word er ook gezegd augustus is hoogseizoen…
Wie heeft er ervaring mee en weet of we gewoon zo kunnen gaan en daar kunnen beslissen en boeken wat we willen zien.
Volgens mij ga je zo wie zo in Borneo meestal met gids op pad, prima!
Wie weet leuke en goede tour buro’s en het liefst privé tour of met kleine groepen.
De prijzen als je van te voren boekt zijn naar ervaring meestal veel duurder.
(we zijn al in Vietnam en in Laos en in Thailand en Cambodja geweest en hebben bijna alles niet vooraf geboekt)
Ook moeilijk in te schatten nog hoeveel dagen gaan we ergens naar toe…
Wij zijn geen strand/zwem mensen, we willen wel graag een x snorkelen of duiken.
Wat op ons eventuele lijstje staat is:
Borneo:
Kuching : Bako NP ( 1 of 2 dagen, gids??) ,
Semenggoh (zelf??)
Kato Kinabalu: North Borneo Railway (1/2 dag), stad
verder??
Sandakan: Selingan (turtle island) voor 1dag/1 nacht, van te voren boeken anders niet mogelijk,
Sepilok (orang oetans en beren)
Tocht over de Kinabatangan met 2 nachten in Abai en Sakau?
Verder in Maleisië:
Cameron Highlands (2dagen??)
Taman Negara (2dagen?? 3 dagen??)
Kuala Lumpur 1 a 2 dagen
En dan willen we nog wel 1 a 2 dagen snorkelen en eventueel duiken.
We hebben geen duik brevet, kun je er ook introductieduiken doen of is dit niet mogelijk?? en zo ja waar??
En waar kunnen we dit het beste inpassen bij Borneo ergens of bv Perhentian Islands
Ook hotels hebben we eigenlijk nooit van te voren geboekt, tenminste meestal een dag van te voren op agoda of booking of zo.
Ik neem aan dat dit in augustus op sommige plaatsen ook een risico kan zijn???
We hoeven geen luxe, simpel en schoon is voldoende.
Als we een beetje een echt schema hebben zal ik het hier nog plaatsen.
We hebben 3 weken (uiteindelijk 18 dagen daar als de vlucht eraf is…)
Rob en Ingrid