Eventjes voorstellen!

Hallo, ik ben Lara, 17 jaar en ik wil, nadat ik school heb afgerond, een tijd in Engeland, Amerika en Spanje wonen en daar werken. Verder wil ik door Thailand, Australië en nog meer rondreizen. Ik wil gewoon nog wat oriënteren en kijken wat je voor sommige dingen moet doen en zo. Dus ervaring qua wonen in Engeland, Spanje of Amerika… Let me know! Ik ben geïnteresseerd :wereld:

Welkom op het forum!

Leuk dat je zoveel interesse in de wereld hebt.
Ik weet niet wat voor opleiding je gaat doen maar misschien kun je iets kiezen waarbij je een uitwisselingsjaar (of semester) doet. Dat had ik met mijn HEAO-opleiding. Ik heb een half jaar op een Franse HEAO alle lessen in het Frans gevolgd en tentamens gemaakt, en dat telde mee voor mijn Nederlandse opleiding. En mijn stage voor die opleiding heb ik in Engeland gelopen, ook een half jaar.

Over wonen in Engeland… ik vond dat een gafe ervaring. De Engelsen zijn over het algemeen leuke mensen, vooral de oudere mensen eigenlijk. De jonge mensen waren erg veel aan de drugs, of heel erg dronken. Op feestjes vroegen mensen de hele tijd aan elkaar om speed, XTC en andere drugs, wildvreemden vroegen dat ook aan mij omdat ze dachten dat ik ook Engels was. Ze lopen altijd buiten zonder jas, ook in de winter, want een jas is niet stoer. Rare lui. :slight_smile:
Het land heeft veel geschiedenis, bijvoorbeeld Romeinse steden, en ook prachtige natuur, bijvoorbeeld het Lake District is supergaaf met mooie bergen, meren, schapen en boerderijen.
Het weer is natuurlijk ongeveer net als Nederland, dus niet super.
Londen is best duur, ik ken diverse 30-plussers die geen eigen appartement kunnen betalen en à la “Friends” een huis delen met huisgenoten. Ook eten kopen in de supermarkt is erg duur.

Spanje lijkt me heel gaaf om een tijdje te wonen, en aan die taal heb je net zoveel als Engels, vooral als je van reizen houdt. In de meeste landen van Latijns Amerika kun je ermee terecht.
Qua werk is het denk ik wel lastiger nu in Spanje met die heftige crisis. Je zult echt iets moeten kunnen wat de vele werkloze Spanjaarden niet kunnen, voordat ze jou verkiezen boven een Spanjaard. Misschien Engelse les geven?

Misschien kun je wel een hele studie in het buitenland volgen maar ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat.

Kijk eens op www.joho.nl voor info over werken in het buitenland, en banen die zij voor je kunnen regelen. (O.a. TEFL + Engelse les geven in Spanje!)

En surf eens door het forum, voor elk land zijn er weer sub-forums waarin je al heel veel info kunt vinden in de bestaande vragen en antwoorden. www.waarbenjij.nu staat vol reisverslagen waar je ook veel uit kunt halen, en www.lonelyplanet.com is ook handig voor de basis-info over landen.

Succes!

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=156542