Welk eilanden groep hoort NIET bij Micronesie…?
Voor de liefhebbers…Wie is er ooit in dit gebied geweest, en wat is je ervaring? http://www.atlasgeo.net/flags/icones/Microne1.gif
Welk eilanden groep hoort NIET bij Micronesie…?
Voor de liefhebbers…Wie is er ooit in dit gebied geweest, en wat is je ervaring? http://www.atlasgeo.net/flags/icones/Microne1.gif
Okee…andere vraag…waar begint Melanesie geografisch/rasiaal gezien…
[SIZE=3]
Achter de 144 graad of voor de 144e graad…
En waar houd Melanesie op, en gaat het over in Polynesie.
Behoord Rotuma tot Polynesie of tot Melanesie…?
[/SIZE]
:jeez: :jeez: :jeez: Even m’n bosatlas erbij pakken…!!
Dat moet dan zijn NA de 144e graad, dus achter.
Het hangt er vanaf van welke kant je het bekijkt, als je naar het zuid-oosten gaat dan houdt het op bij het Fiji archipel en gaat het hier over naar de Samao Islands en dus niet over naar Polynesie.
Rotuma behoort tot Polynesie.
goed?
Het eiland Bora Bora. Wat betekent Bora Bora?
En tot welke eilanden groep behoort het?
Hmmm, de bevolking van Rotuma behoord tot Fiji, maar uiterlijk gezien staat het los van de Melanesische bevolkingsgroep die het merendeel vormt van de Fiji eilanden, de mensen van Rotuma hebben uiterlijke trekken met de mensen van Polynesie: sluik haar andere gelaatstrekken, en een gemengde cultuur (Melanesie en Polynesische cultuur)
Vraagje…waar is het eiland ‘Vanua’ levu bekend van? (hint: kijk op welke graad/meridiaan dit eiland ligt…)
Ander vraagje: op welk eiland werd de film Blue Lagoon met Brooke Shields in de hoofdrol opgenomen?
He he eindelijk gevonden…
Nacula eiland, maar ik lees ook dat er een gedeelte op Jamaica is opgenomen.
Inderdaad, Nacula…
De datum tijdgrens loopt geografisch over Vanua Levu door het plaatsje Waievu. Om administratieve redenen is deze lijn een paar jaar geleden verschoven…weet je ook waar naar toe…?
Geen flauw idee
Samoa is Polynesië
Bora Bora behoort bij Tahiti, Frans Polynesië en betekent First Born.
Fiji is waar de nieuwe dag het eerst begint.
De datumgrens is verschoven naar het oosten zodat heel de eilandengroep van Fiji in dezelfde datum ligt, ligt nu tussen Fiji en Samoa.
(ps was trouwens wel heel apart, ben van Fiji naar Samoa gevlogen via Auckland, op 3 juni in de middag uit Fiji vertrokken en vloog ik rond 23.00 uur savonds vanuit Auckland naar Samoa en kwam in Samoa aan …weer op 3 juni om 03.00 uur 'sochtends…dus 2x dezelfde dag, was wel een aparte ervaring).
Op welk eiland en welke plaats gaat de zon als laatste ter wereld onder ?
Welke eilandengroep in de Pacific heeft een eigen tijdgrens ? (1 uur vroeger dan de rest van de eilanden die tot de groep behoren ??)
p.s. de Pacific island zijn zoooo mooi en geweldig ! ben helemaal Pacific fan, alleen nog Fiji en Samoa gezien en over een maand naar de Cook Islands…de rest volgt nog…)
Uh volgens komt de zon het eerste op in Tonga. Ik ben daar afgelopen juni geweest en de mensen daar balen enorm dat Fiji net doet alsof zij de eerste zijn…
Ik ga volgende week naar vanuatu. Heeft iemand nog tips?