In 2008 begon mijn eerste verre reis naar Zuid-Afrika; in 4 weken heb ik samen met mijn familie van Johannesburg naar Kaapstad gereisd! Wat een waanzinnige reis, wat een indrukken en cultuurshock! Deze verre reis smaakte naar meer en dus heb ik in 2010 mijn droom waargemaakt en ben ik 6 maanden gaan stage lopen in Christchurch, Nieuw Zeeland! Daar heb ik mijn vriend leren kennen en hebben wij veel verschillende trips door het hele land gemaakt! Wat een fantastisch, vriendelijk land met prachtige natuur!! Na mijn avontuur in Nieuw-Zeeland heb ik nog 2 maanden door Australië gereisd, waarna ik mijn studie in Nederland heb afgemaakt.
Inmiddels zijn we bijna 4 jaar samen, afgestudeerd en allebei hard aan het werk. Om te kunnen sparen, omdat we hebben besloten in augustus 2014 met backpack op wereldreis te gaan! We zullen door Zuid-Amerika reizen, via Fiji naar Nieuw-Zeeland en Australië om de mooie herinneringen uit 2010 op te halen. Vervolgens reizen we door Zuid-Oost Azie en vliegen we door naar Nepal. Vanuit Nepal vliegen we naar China en zullen we in Bejing op de Trans-Mongolië Express stappen, zodat we na 10-12 maanden vanuit Moskou het vliegtuig terug naar Nederland kunnen pakken!
Een waanzinnig plan, maar een mega onderneming met een zeer strakke planning. We zullen dus wel wat tips en tops kunnen gebruiken om deze reis onvergetelijk te kunnen maken!! Adviezen, tips en geruststellingen hier en daar zijn dan ook meer dan welkom!!