Hey!
Mijn naam is Evelien. Ik ben lid geworden van dit forum om nieuwe ideeën op te doen voor mijn reizen en om mijn eigen ervaringen met jullie te delen. Ik ben in 2011/2012 na mijn studie 10 maanden op reis geweest. Ik ben begonnen in Australië (waar ik een Working holiday visa had), maar dat had ik eigenlijk al gauw gezien. Vooral de oostkust was veel te toeristisch, ik denk niet dat ik daar een Australiër heb ontmoet om eerlijk te zijn. Pas toen ik naar de Westkust ben vertrokken, heb ik voor mijn gevoel het ‘echte’ Australië meegemaakt. In West-Australië heb ik ook 3 maanden in een pub in de Outback gewerkt. Ik kan met zekerheid zeggen dat dat mijn beste ervaring uit Australië is, oh en Coral Bay Werkelijk prachtig!
Daarna ben ik vertrokken naar Nieuw Zeeland, wat een mooi land! Daar zou ik nog wel eens kunnen wonen. Op mijn weg naar huis heb ik een stop-over in Bangkok gemaakt. Van daar uit ben ik rond gaan reizen in Thailand, Maleisië, Vietnam en Laos en ben ik na 2,5 maand weer teruggekeerd naar Bangkok om vervolgens op het vliegtuig te stappen naar Amsterdam…
Helaas mijn reis zat er toen op… Ik ben nu bijna een jaar verder en het begint weer te kriebelen! Maar nu ik een baan heb, zit zo’n lange reis er even niet meer in. Wel heb ik nog vele verre reizen op mijn lijstje staan, zoals de Filipijnen, Indonesië, delen van Laos, Cambodja, Japan, maar ook de Verenigde Staten en Canada. Kortom nog heel veel wensen!