Om de registratie compleet te maken, na jaren en jaren, toch maar even voorstellen:
Ik ben Evelien, geboren in 1971, getrouwd en 3 kinderen. Wij houden van reizen en hebben al het één en ander van de wereld gezien. Mijn man zit in de bouw en ik zelf sta voor de klas, waardoor we in de zomer ruim de tijd hebben om te reizen.
We hebben al vaak rondgereisd met een huurauto. De vlucht, overnachtingen en routes boek en bedenk ik zelf met behulp van internet en reisgidsen. Op deze manier komen we ook wel buiten de gebaande paden en hebben we de vrijheid om te gaan en staan waar we willen. Dat bevalt ons prima.
Dit jaar staan Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland op de planning in juli en augustus. Het is de eerste keer dat we daar naar toe gaan. Aan het einde van het jaar hopen we nog een week naar Marokko te gaan.
In de afgelopen jaren hebben we nog meer reizen gemaakt. We zijn inmiddels 2 keer in Thailand geweest. We hebben zo’n beetje door het hele land gereisd. We zijn ook in Maleisië geweest, op Borneo en op het vasteland zowel aan de west- als aan de oostkust. Ook zijn we toen in Singapore geweest. Deze reizen hebben we gedaan met eigen vervoer en we verbleven in hotels en ook wel eens in een particulier huis dat we gehuurd hadden via de eigenaar.
In Amerika zijn we inmiddels meerdere keren geweest. We zijn 2 keer in Florida geweest en hebben daar rondgereisd van Georgia tot aan Key West. Ook de Westkant van Amerika hebben we gezien. Van San Diego (zelfs nog een uitstapje naar Tijuana) tot aan Seattle en terug door Canada, waar ik veel familie heb wonen. Via Yellowstone park naar Salt Lake City, naar de prachtige parken in Colorado en Utah en daarna door Death Valley terug naar de kust van Californië.
Canada en dan met name Alberta nu 5 keer bezocht met uitstapjes naar Montana en BC.
Verder hebben we rondgereisd in Costa Rica, voornamelijk in het midden, zuiden en westen.
We zijn op Martinique geweest, op Aruba en Curacao. Allemaal in Caribisch gebied.
Verder naar Kenia, waar we een georganiseerde rondreis gemaakt hebben.
Inmiddels 2 keer naar Marokko geweest, Marrakesh en het Atlas gebergte en Agadir en omgeving.
In Europa hebben we Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Slovenië, Kroatië, Bosnië, Italië (waaronder ook Sicilië en Sardinië), Monaco, Frankrijk en Corsica, Spanje en de Canarische eilanden La Palma en Lanzarote, Portugal(Algarve), Andorra, België, Luxemburg, Liechtenstein en Engeland. Verder ook nog op Cyprus(Griekse deel) en op Corfu. Tussenlandingen hebben we gemaakt in Cairo en Doha waar het heel erg heet en zanderig was.
Het kan zijn dat ik nog iets vergeten ben, maar dat was het wel zo ongeveer.
Omdat mijn vader internationaal vrachtwagenchauffeur was ging ik al als baby mee door Europa en ben dat blijven doen tot hij stopte als internationaal chauffeur. Zodoende heb ik vanuit de vrachtwagen al heel wat van Europa kunnen zien vanaf dat ik me kan herinneren. Toen ik eenmaal getrouwd was hebben mijn man en ik samen gereisd. Toen de kinderen kwamen namen we ze mee op reis. Van kleins af zijn ze gewend om te reizen per vliegtuig, auto of boot. Het is eigenlijk nooit een probleem geweest alhoewel de jongste 2 flink reisziek zijn en we de reistabletjes zeker niet moeten vergeten!
Als hobby heb ik ook fotograferen, en dat komt mooi van pas op reis. Van elke reis maak ik dan ook een mooi fotoboek.
Een favoriete bestemming heb ik niet. Alle landen hebben zo hun eigen charmes. Ik houd er niet van als er de hele dag mensen achter je aan lopen die je van alles willen bieden en verkopen en die niet van ophouden weten. Zo was Kenia bijvoorbeeld een prachtig land, maar kon je nauwelijks het strand op zonder een horde mensen achter je aan die iets van je wilden. Heel begrijpelijk dat ze geld nodig hebben om hun hoofd boven water te houden, maar wel vervelend als ze je agressief gaan benaderen terwijl je zelf vriendelijk en geduldig probeert te blijven. In mindere mate hebben we dit ook wel in Marrakesh ondervonden.
Op het wensenlijstje staat nog een lange rij bestemmingen. Eén ervan is Cuba, op het randje van verwesterlijking gekomen moeten we hier denk ik niet te lang mee wachten. Verder een bezoekje aan Argentinië, misschien ooit nog eens Nieuw Zeeland en Australië. Maar met 3 kinderen ligt dat voorlopig even niet binnen het budget. Maar ach: Je moet wat te wensen overhouden toch??