Hallllllllllllllllllllllo mijn naam is Claudia Drost!
Ik woon in een heel klein mini dorp in Friesland. waar ik ben opgegroeid op het platteland.
Ik ben 18 lentes jong sinds 6 juni & heb net een klein uurtje terug gehoord dat ik ben geslaagd
(met een her) voor mijn HAVO diploma waar ik enorm voor heb moeten knokken !!!
Ik had al weken het plan om een tussen jaar te gaan nemen, ook wel een gapyear,
maar omdat ik nog niet zeker wist dat ik was geslaagd, onderzocht ik de mogelijkheden niet te veel,
maar nu is het zeker, ik ga er een jaartje tussen uit.
ik heb al een hele map vol met plannen voor het komende jaar.
Ik ben in mijn tot nu toe 18 jarige leven nog niet heel ver geweest. In mijn familie gingen we nooit heel
ver op vakantie, paar daagjes Ameland, limburg etc. Wel ben ik een paar jaar terug naar Londen geweest
met mijn moeder als verjaardagscadeau. & een jaar later nog eens naar Parijs, nogmaals met mijn moeder.
Toen ik in MAVO3 zat, ben ik naar Bulgarije - Sofia geweest, wat mij heel erg aan het denken heeft gezet.
In HAVO4 ben ik naar Barcelona geweest, ook met school.
Voor het komende jaar heb ik al heel veel plannen…
Ik wil met Interrail een reis door Europa maken en leuke inspirerende aparte dingen ontdekken. Dit wil ik een maand gaan doen, het liefst samen met iemand… dus als iemand interesse heeft… in de periode september, oktober, november… zo iets…?? mij lijkt het dan enorm stoer om vooral Berlijn, Rome, zweden en Verona te bezoeken.
Ook heb ik heel veel vage achter familie in Amerika, waar ik altijd terecht kan. in o.a. Michigan, New Jersey, New York, Texas, Chicago, Ook kan ik altijd nog terecht in Canada, Peace Valley waar ook nog familie woont.
Ook wil ik in dit jaar Azië ontdekken… bijvoorbeeld Bali.
Of vrijwilligerswerk in Afrika.
Naast al deze reizen ga ik natuurlijk heel veel werken en misschien cursussen volgen.
Bijvoorbeeld… Wijsbegeerte (filosofie), beeldende kunst en vormgeving, antropologie, zang etc.
Peace xx
:wereld: