mijn naam is Marcel, ben 24 jaar en voor mijn werk ben ik Militair.
Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik besloten heb te kappen met zon, zee strand vakanties en te gaan doen wat ik het leukst vind. Rondreizen. En dan backpacken.
Daarnaast is mijn hobby natuur/landschaps-fotografie, de bedoeling is dan ook om plekken te bezoeken waar dit dus kan. Stedentrips zijn niks voor mij.
Mijn voorkeur ligt in landen zoals Schotland, IJsland, Scandinavië. Deze landen vooral in de herfst en winter.
En daarnaast de verre bestemmingen, zuid-amerika, azie (china, vietnam, indonesie, maleisie etc. etc.).
Je ziet het al, een hele lijst. Het liefst doe ik dit natuurlijk niet alleen, het is alleen knap lullig als ik mijn reisgenoot uren laat liggen omdat ik wil wachten op de perfecte foto.
Ik vraag me dan dus ook af of er mensen zijn met dezelfde hobby.
Hoi Marcel,welkom op wereldwijzer!
Nou Schotland heeft wel prachtige natuur, rustig, om elke hoek weer een kasteel (ben een vreselijk romantische ziel), veel wild gezien en ga zo maar door.
kan je het alleen maar aanraden om daar eens naar toe te trekken bij gelegenheid.
Schotland staat erom bekend dat het een zeer vochtig land is, dus (voldoende!) warme kleding en regenspul zeker meenemen als je in de herfst of winter gaat.
Het weer kan er zelfs elke 5 tot 10 minuten wisselen (afhankelijk van het gebied).
Indien je nog met vragen zit Marcel dan kan je altijd terecht in het Groot Brittanieforum hier op wereldwijzer!
Zag dat je ook was geïnteresseerd in de fotografie,wel op het Reisfotografie Forum kan je altijd leuke fotos plaatsen alsook ervaringen met fotocamera’s, tips voor het maken van de juiste shot delen met de andere leden.
Succ6 nog met alles wat je nog gaat bereizen in de toekomst Marcel!
groet,georgessiam.
Schotland is niet alleen prachtig, het is ook een echt land gemaakt om rond te reizen. In de VS was het vroeger misschien ‘going west’ maar in Schotland is het absoluut ‘going north’. Steeds verder de Highlands intrekken, dat trekt toeristen aan hè? Dan blijk het ook spannend in plaats van de ene historische na de andere historische stad zien. Dat is ook de reden dat Schotland outdoor-land bij uitstek is. Natuurlijk is Scandinavië dat ook, en delen van de VS en Canada ook en hebben Ierland en IJsland ook iets prachtig maar Schotland is budgettair te doen. Schotland is ook een land van vele contrasten, van de straten van Edinburgh tot de Highlands waar in je niets meer van de Britse cultuur merkt, je voelt dan niet meer dat je in het Verenigd Koninkrijk bent, heb ik zelf ervaren.
Qua landen die dichtbij liggen heb je dezelfde interesses als ik alhoewel ik ook graag nog naar Canada en Ierland zou willen. Jammer voor je reisleven dat je militair bent want dat is het beroep waar je volgens mij de minste vrije tijd hebt. Je kan wel goed worden betaald is mij ter ore gekomen, dus je hoeft waarschijnlijk niet zo strikt op je budget te letten?