Even voorstellen

Hoi medereizigers!

Ook zo verslaafd aan nieuwe ervaringen opdoen? Mensen leren kennen? Ander eten uitproberen?

Ik dacht echt dat ik na mijn vorige reis ‘uitgereisd’ zou zijn. 10 maanden door Noord Amerika, Nieuw Zeeland (ook gewerkt), West Australie (de rest had ik daarvoor al ee nkeer gedaan, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam). Ik was zo vrij en gelukkig toen ik terugkwam. Voelde me zo sterk en had zin in het ‘normale’ leventje. Nou, dat heeft 2.5 jaar geduurd. In deze periode een nieuw huisje gekregen en 2 functies uitgevoerd. Maar dan begint het weer, de drang, de behoefte aan ontwikkeling en aan ‘nieuw’.
Dus ben nu aan plannen om in januari weer 2-3 maanden op pad te gaan. Midden Amerika is mijn plan (gezien de beperkte periode dacht ik dat dit verstandig was). Ik heb nog wat twijfels, aangezien ik alleen reis, als vrouw, maar ik hoop dat mensen me kunnen overtuigen dat dit geen probleem is :wink:

Dus that’s me. Ik ga nu nog maar even verder de site bekijken, misschien om wat vragen te stellen of misschien wel om te beantwoorden. We zullen zien…

Groetjes, Marit

Hoi Marit,welkom op wereldwijzer!
Nou ik moet zeggen dat ik nog nooit hebt gereisd in Midden Amerika,dus kan ik niets zinnig zeggen over bepaalde landen.
Maar als je voor het eerst in een land komt dan kan deze onbekende omgeving je een onveilig gevoel geven. Door je goed voor te bereiden en je gezonde verstand te gebruiken is de kans dat er iets gebeurt erg klein.
Nu de meeste vrouwen die alleen door midden Amerika reizen vinden Venezuela één van de gevaarlijkste landen om door te reizen.
In iedergeval kan je altijd je vragen stellen in de verschillende landenfora’s hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst Marit!
groet,georgessiam.