Ik ben nieuw hier op het forum en zal me dus even voorstellen.
Eigenlijk ben ik niet echt nieuw, jaren geleden was ik ook al lid toen ik bezig was met de voorbereidingen voor een reis. Daarna ben ik niet meer actief geweest op het forum en heb ik uiteindelijk mijn account verwijderd.
Nu ik de kolder weer in m’n kop heb en een nieuwe reis wil maken hoop ik hier ervaringen met jullie uit te kunnen wisselen en hier en daar tips te kunnen ontvangen.
Ik ben Nicky, 23 jaar, woon in Utrecht en studeer momenteel af aan de opleiding Culturele en Maatschappelijke Vorming. Ik hou me bezig met film, fotografie, festivals, doe veel vrijwilligerswerk en hou van nieuwe mensen ontmoeten en reizen.
Tot nu toe heb ik een behoorlijk aantal landen in Europa bezocht, Heb ik 4 maanden gereisd door Israël en Jordanië en ben ik in New York geweest.
Nu staat er een half jaar durende reis naar midden en zuid Amerika op de planning. Althans, dat is het idee. Ik sta nog voor veel open.
Ik zou in februari een half jaar van midden naar zuid amerika trekken met een vriendin samen. Nu wil ik graag in oktober vertrekken en m’n reisgenootje is afgehaakt. Tijd voor nieuwe plannen dus!
Ik ben nu aan het kijken hoe ik het zou vinden om in m’n eentje een half jaar te gaan reizen en na het lezen van de nodige ervaringen begin ik al best een beetje aan het idee te wennen.
Ik hoop hier nog meer ervaringen/tips te lezen van mensen die in hun eentje een half jaar op reis zijn geweest. Welke landen aan te raden zijn etc.
Hou Nicky,
Welkom op wereldwijzer,
Nou spijtig dat je vriendin heeft afgehaakt om met jou op vakantie tegaan door Z-Amerika.Op je eentje reizen biedt ook een ongekende vrijheid: je kan gaan en staan waar jij wil. Dit kan egoïstisch klinken, maar reizen doe je natuurlijk voor je eigen verrijking. Bovendien is het vaak slechts een kleine moeite om ter plaatse iemand te vinden die met je mee wil reizen. Klassieke plekken om medereizigers te ontmoeten zijn bijvoorbeeld ,plaatselijke eetcafe’s, bus-terminals of hotels.
Wat betreft als vrouw alleen reizen door Z-Amerika is dat wel prima tedoen,natuurlijk moet je op sommige plaatsen niet holst in de nacht door straten wandelen,je moet het gevaar nu ook weeral niet opzoeken maar gebruik je gezond verstand.
Oppassen kleed je niet al te luchtig(kort rokje etc…)had een paar weken geleden nog een artikel gelezen dat er een jonge dame werd gemolesteerd in Bolivia.
Wens je nog veel suc6 met je voorbereidingen Nicky,laat ons nadien wel ff weten hoe je reis is verlopen.
Vermits je al de weg weet op wereldwijzer,maak je het voor mij wel gemakkelijk om geen linken te plaatsen van landenfora’s. Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van de Machupicchu in Peru,misschien ook een tip om daar naar toe te trekken Nicky?
Bedankt voor je berichtje en je tips! Ik zal ze zeker ten harte nemen.
Na het lezen van een aantal berichten/ervaringen op dit forum begin ik steeds meer te wennen aan het idee om alleen te gaan reizen en zie ik er absoluut de voordelen van in.