Ik ben Navis (nickname), 36 jarige man uit het mooie Deventer.
Het plan voor de komende jaren: verschillende reizen maken, bijvoorkeur in een keer achter elkaar aan.
Van Kaapstad naar Nairobi, Transiberische express, rondje China, India, Nepal etc. Australië en Nieuw Zeeland, Zuid Amerika van Noord naar Zuid (of andersom) een jaartje Thai’s studeren in Thailand. Ach en wat er nog maar op mijn pad komt, wanneer ik er maar genoeg van heb.
Ik heb redelijk wat reiservaring in Azië, Noord Afrika en wat Midden-Oosten en uiteraard Europa.
Hier om kennis te lenen voor de schaarse voorbereiding die ik doe.
Vr.gr. Navis
ps Navis is latijn voor boot, mijn favoriete vervoersmiddel.
Hoi Navis,
welkom op wereldwijzer,
Nou als ik je lijstje zie,dan heb je nog veel in je mars de komende jaren,zag al dat je het Thailandforum al bezocht hebt,dus een link geven naar het reiscafe is niet meer nodig.
Tsja de thaise taal,dat leer je niet op 1 2 3 ,echt een moeilijke taal vooral de klanktonen spelen me dikwijls parten.
In iedergeval nog veel suc6 met je voorbereidingen,en misschien komen we elkaar tegen op het Thailandforum.
groet,georgessiam.:chin:
Ik ben nu een keer of zeven in Thailand geweest, prachtig land.
De taal is inderdaad een uitdaging, vandaar mijn idee om er een jaartje les in te gaan volgen in Thailand. Dan breng je het ook direct in de praktijk en het is bepaald geen straf! Ik zal nog wel eens om advies vragen.
Ook een manier om de thaise taal onder de knoet te krijgen is via je thaise vriendin,proberen elke dag nieuwe woorden te leren.
Men heeft(heb ze al zien liggen)ook in de betere bookstore in Bkk en Cnx eenvoudige simpele leerboeken(engels&thais)die je op weg helpen.
Dan zal ik nog wel even aan die vriendin moeten werken
Wat betreft de boeken zal ik eens googlen of ik iets kan vinden. Vooral het eenvoudige en simpele spreekt mij wel aan.
Dank je voor de tips!