Even voorstellen. John

Hallo, ik ben John.
Via FB een leuke vrouw leren kennen op Luzon. Ik ga haar volgend jaar zomer bezoeken. Tot nu toe alleen chat, Skype en voice chat. Kan niet wachten om er heen te reizen en elkaar te ontmoeten. We hebben een reuze click!

Leuk John, ik heb mijn vriendin ook via FB leren kennen ,zij woont op het meest zuidelijke eiland van Filippijnen. Ben er al paar keer geweest. Vorig jaar voor het eerst, dit jaar tweede keer. Het land verschild dag en nacht met Nederland, en is in vele opzichten echt een derde wereldland.

Hoi John, welkom op Wereldwijzer! Kijk eens rond in ons Filipijnen forum.

Dank je voor je reactie. Ik hoop hier wat info te verzamelen, zodat ik volgend jaar goed voorbereid naar Manila kan gaan. En dan rchting Batangas.

Is nooit verkeerd John , om vooraf info te verzamelen over een land of plaats waar je nooit ben geweest. Zo kan je de ergste cultuurshock vermijden. Echt alles is anders in dat land vergeleken met Europa. Er komt veel op je af de eerste keer , de hitte, de chaos in het verkeer, de schrijnende armoede en bedelende kinderen is zowat het eerste wat je zal aantreffen zodra je de airport verlaat. Moet je iets regelen daar, dan vooral niet logisch nadenken, want alles gaat onlogisch, inefficient en omslachtig. Maar wees gerust op een zeker moment raak je ook daar aan gewend.

Ik word hoe langer hoe nieuwsgieriger. Kan niet wachten om het allemaal te zien en te beleven. Gelukkig zal mijn meisje het wel allemaal gewend zijn. Ik zal haar hand maar goed vasthouden daar, hahah.