hallo allemaal,
ik ben Mike, een 32 jarige alleenstaande man die serieus overweegt om dit regenachtige landje te gaan verlaten om elders “opnieuw” te beginnen. Dit nieuwe land moet ik nog definitief uitzoeken maar mijn gevoel roept dat dit India wel eens zou kunnen zijn. Ik ben er nooit geweest, ik ken geen Indiërs maar toch heeft het een aantrekkingskracht op mij.
Ik wil graag in contact komen met mensen die dit avontuur ook willen gaan maken en hopelijk kunnen we van elkaar leren en zo de droom laten uitkomen.
hopelijk krijg ik snel reacties van anderen.
Hoi Mike,welkom op wereldwijzer!
Door zijn uitgebreide cultuur, zijn prachtige natuur en zijn mooie steden is India een land dat veel te bieden heeft en daarom het land bij uitstek om op vakantie te gaan maar om te gaan wonen en werken das een andere verhaal.
Wat betreft het solliciteren voor een baan in India, kan via de klassieke kanalen: kranten, het internet, een rechtstreekse sollicitatie bij een bedrijf dat een filiaal heeft ter plaatse, of via rekruteringskantoren.
Daarnaast zijn walk-in interviews er niet ongewoon, en wordt er veel belang gehecht aan persoonlijke relaties. Probeer dus zoveel mogelijk te netwerken. In elk geval stel je best een beknopt CV op van een tweetal pagina’s, waarin je sterk de nadruk legt op je opleiding.
Meer informatie over de Indiase arbeidsmarkt en cultuur vind je hier op deze link hier aanklikken
En natuurlijk kan je ook met al je vragen terecht op het Indiaforum hier op wereldwijzer,Mike.
Succ6 nog met het vinden van een baantje in het onderwijs !
groet,georgessiam.
Als ik jou was, zou ik eerst eens een reis maken in India, of in ieder eval tijdelijk naar het gebied gaan waar je denkt te willen gaan wonen. Niet direct alle bruggen achter je verbranden.
Enne, ook daar zul je af en toe rgen hebben
Via Google kun je vast wel mensen vinden die al naar India zijn geëmigreerd en hun ervaringen online hebben gezet.