hallo,
Mijn naam is Mirjam van Roode en ik heb vele jaren in Kenia gewoond en gewerkt. En natuurlijk heb ik daar heel veel meegemaakt! Kenia-liefhebbers kennen misschien het boek ‘de roep van de mapori’ al wel, een roman waarin ik mijn vele belevenissen heb beschreven. Inmiddels is de tweede druk uitgebracht. Binnenkort verschijnt op dit forum een interview met mij.
Ik zou zeggen: veel leesplezier!
Groetjes,
Mirjam
mirjamvanroode.blogspot.com
Hallo Mirjam, welkom op Wereldwijzer!
Je zult dan vast wel het Afrika Forum hebben ontdekt, waar je wellicht anderen kan helpen. Ik ben benieuwd naar je intervieuw. Veel plezier op de site.
Groetjes, Leontien
En wat is nu een Mapori???
hallo Barbara,
Mapori betekent savanne of wildernis. Het is een Swahili woord (pori - mapori). De goede lezers zullen het in hoofdstuk 1 van het boek ontdekken.
Veel mensen denken dat een mapori een dier is, of de naam van een stam in Kenia. Maar dat komt misschien omdat het woord maori ook bestaat: de naam van een volk in Nieuw-Zeeland.
Groetjes,
Mirjam
Bedankt Mirjam voor de uitleg! Tja, als kenner van West-Afrika ben ik het Swahili niet machtig. (was wel bijna naar Tanzania uitgezonden en had het dan wel geleerd; maar net als jij kwam ik “toevallig” elders terecht, nl. in Mauritanie (stage) en later Mali (DGIS)
Mooie titel; de savanne/wildernis/natuur roept inderdaad in Afrika.
Ik wens je veel succes met de verkoop van de 2e druk van je boek, ik ga het zeker lezen als ik de kans krijg!
Dankjewel!