Even voorstellen dan maar

Ik ben Max en ben 18 jaar! doe Toerisme en Commercieel management in Amersfoort.
Landen waar ik ben geweest… veel om op te noemen, als highlights: Amerika, arabie en sri lanka!
In januari voor 5 maanden naar Australie voor een stage in Cairns. vlakbij great barrier reef:foto:

Waar ik heel graag heen wil? Japan, Cambodja en Thailand.

Hoi Max,
Welkom op wereldwijzer,
Nou Thailand is wel een erg mooi land om op vakantie tegaan Max!
Zelf kom ik er al ettelijke jaren naar dit prachtig land.
Thailand biedt een unieke combinatie van leuke activiteiten, cultuur en comfort! In de meeste gevallen begin je reis eerst door Bangkok.
De hoofdstad van Thailand heeft meer te bieden dan u wellicht op het eerste gezicht denkt. U vindt er prachtig versierde tempels, het beroemde Grote Paleis maar ook kleinere wijkjes waar het lokale leven gewoon zijn gang gaat. U kunt een boottocht maken over de koninklijke Chao Phraya-rivier die de stad doorsnijdt, om weer een andere kant van de stad te zien. ’s Avonds kunt u heerlijk rondstruinen op zoek naar een gezellig restaurantje of over een avondmarkt
Naast de bekende bezienswaardigheden kan men ook de weekend markt(Chatuchak) bezoeken,of een fietstocht door bangkok maken. (Colors of Bangkok) is een 4 tot 5 uur durende fietstocht door de metropool Bangkok.
Voor info over fietsen in Bangkok kan men deze links raadplegen:http://www.bangkokbiking.com/nl/programmas/bangkok of http://www.covankessel.com/
Nu wat betreft het noorden van Thailand,Chiang Mai is een goed uitgangspunt voor een aantal actieve excursies. Deze excursies gaan eigenlijk allemaal de bergen in. Afhankelijk van de excursie gaat u wandelen, mountainbiken of met jeeps de omgeving bekijken. U zult onderweg bergstammen, watervallen en schitterende natuur kunnen bewonderen.(zie foto)

Zelf ben ik helemaal bezeten door Chiangmai,vooral de tempel Wat Doi Suthep heeft mijn hart verloren(ben vroeger in deze mooie tempel getrouwd geweest)
Deze oude en zeer grote tempel is net buiten Chiang Mai (15km en bereikbaar met de taxi) gelegen en ligt hoog op een berg. De tempel wordt ook wel Doi Suthep genoemd, maar dit is eigenlijk de naam van de berg waarop de tempel ligt. Eenmaal boven kunt u genieten van een schitterend uitzicht over Chiang Mai.(zie foto1:de tempel,foto 2 uitzicht over de stad Chiangmai)

Nu voor korte strandvakantie in Thailand kan men naar Hua hin(3uur rijden van Bangkok)
Hua Hin is de oudste badplaats van het land, sinds koning Rama VI hier zijn zomerpaleis vestigde. Cha-Am ligt op circa 25 kilometer van Hua Hin en is een kleiner, iets rustiger plaatsje. Voor beide geldt dat het er het rustigst is gedurende de week.
Het eiland Koh Samui heeft voor ieder wat wils: het bruisende centrum Chaweng met moderne winkels en kleine markten, rustige afgelegen baaitjes zoals Thongson Bay, enkele watervallen in het binnenland en de eilandjes die u tijdens excursies kunt bezoeken.
Indien je nog vragen hebt over Thailand ,dan kan je altijd een berichtje posten in het Thailandforum hier op wereldwijzer.
groet,georgessiam.