even voorstellen..brasil..nu thailand

Hallo na jaren naar brasil gereisd te hebben er er ook 4 jaar gewoond te hebben, ben ik nu net terug van mn allereerste azie reis van helaas slechts 2 weken naar thailand. in die korte tijd ben ik ook hier een beetje verliefd geworden op het land en de veelzijdigheid ervan. ik wil er dus zsm weer voor wat langere tijd heen om het land verder te ontdekken en ook de buurlanden cambodja en laos…
Wat ik hier hoop te vinden zijn reisgenoten en mensen die me van handige tips kunnen voorzien…uiteraard wedwrkerig…
alvast bedankt /khoekoen kaap voor de reacties! groet pethai

Hoi pethai,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Thailandforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van andere (zoals ondergetekende) mensen die het magische Thailand al bezocht hebben in het verleden.
Nou zelf kom ik er al meer dan 32 jaar naar Thailand,heb meer dan 62x Thailand bezocht in het verleden,het is mijn 2de thuis geworden na al die jaren.
Thailand is een goedkope vakantieland om naar toe te trekken.
Vooral Bangkok is een verbluffende stad waar je veel bezienswaardigheden kan bezichtigen.
Hieronder een klein lijstje met een aantal tips wat je zo allemaal kunt bezichtigen in Bangkok!!
ochtendritueel bij Wat Benchamabophit

• avontuurlijke busrit vanaf Nonthaburi tot de prachtige bootempel van Wat Chalaw
  • locale langstaartboot ( rivertaxi) in de jungle richting Bang Noi
  • expeditie naar Muang Boran (Ancient City) ( nu is er echter de skytrain maar blijft toch avontuurlijk)
  • hallucinant: de overdekte groentemarkt nabij Wat Pho ( Phak Talaat)
  • Erawan heiligdom ( nabij Hyatt hotel) blijft subliem!
  • gewoon varen met de riverexpress van het begin tot het einde.
  • Hartkloppingen krijgen in tuk tuk ( zonder verplichte juwelenwinkels)
  • Sunset Diner Cruise: het meest romantische
  • Grand Palace / Wat Phra Kaew
  • Bayloke tower en diner
  • Siam Paragon winkelcomplex
  • Wat Pho + tempelmassage
  • Wat Arun en Tha Tian steiger
  • Wat Suthat en Giant swing
  • Chinatown te voet of per fiets
  • Weekend markt ( Moochit)
  • Erawan Park en musea omgeving Samut Prakan bereikbaar met stadsbus
  • Lumpini park en nachtmarkt van Suan Lum.
  • Nachtmarkt van Patpong en Mango Tree restaurant.
  • Phallus park ( Nai lert) en omgeving Hilton hotel
  • groepexcursie naar Ayutthaya en retour met cruiseboot
  • groepexcursie naar Floting market + Samprang Grounds + shows
  • canaltrip (klongs op de Thonburi oever)
  • Siam Niramit ( grootse classical show)
  • Lak Muang ( nabij Sanam Luang)
  • Suan Pakkart Palace ( museum en park)
  • Golden Mount en Wat Saket
  • Sirocco bar ( verbluffend uitzicht en Vip sfeer)
    Indien je evenueel met vragen zit over Thailand,dan kan je altijd een berichtje posten in het reiscafe van het Thailandforum hier op wereldwijzer !
    groet,georgessiam.

Dank voor je mooie en lange bericht met tips!! inderdaag bankok is zeer grot en ik heb dus ook nog lang niet alles kunnen ontdekken wat jij opomde over bangkok. wel de omgeving van khaosan road met zn tempels en paleizen en de rivier tocht. ik mocht ook de verjaardag en het feest van de harige koning live meemaken. verder ben ik naar kanachuburi en riverkwai/erawan park met de watervallen , de teigertemple,een lodge op de rivier met babooraft geweest en als klapstuk daar de rit en het zwemmen en baden met een olifant. vervolgens heb ik met vlucht en terug met dagtrein chiang mai en goldentriangel bezocht en als laatste 2 dagen de stranden en omgeving van pattaya waarna ik helaas alweer terug naar nl moest vliegen. ik heb zeker geel aan je tips voor mn komende reis dn zal het firum en de andere mogelijkheden zeker gaan benutten komende tijd! nigmaals dank en vr. griet pethai

Nou als je nog van plan bent om naar Chiangmai te reizen ,dan mag het Doi Inthanon gebergte niet ontbreken op je programma!
Het Nationale park Doi Inthanon staat bekend om zijn unieke flora, fauna en indrukwekkende watervallen. Het park is in Chiang Mai daarom een populaire bestemming voor dagtochten. Aan de voet van de Doi Inthanon ligt de Mae Klang, Chiang Mai’s meest gefotografeerde waterval. In het Nationale Park Doi Inthanon bevinden zich diverse dorpen van bergstammen als de Karen en de Hmong.

[video=youtube_share;MyRHnU4f-sk]Cloud Forest View, Doi Inthanon; Thailand - YouTube