Euro afhalen in Argentinië

Ik heb horen zeggen dat je uit sommige geldautomaten Euro’s kan halen in Argentinië;Buenos Aires, Mendoza, Cordobá.

Geeft iemand adressen ?

groetjes

Marijke

Lijkt me absolute onzin, sorry :slight_smile:

1 like

Beste Marijke,

ik durf met erg grote zekerheid te stellen dat dat NIET het geval is.
omdat het sinds een jaartje of zo heel lastig is om aan buitenlandse deviezen te komen
(je mag niet zomaar je pesos omwisselen voor een andere munt)
Dat is ingevoerd om kapitaalvlucht te voorkomen, o.a.
De straatwaarde van euro’s en dollars is veel hoger dan de officiele waarde.
zou je euro’s of dollars kunnen pinnen, dan zou iedereen dat doen
en ze vervolgens omwisselen tegen een hoge euro koers.
zie o.a. de pagina dolarblue.net
toch zou ik graag je bron hebben, daar ik er nieuwsgierig naar ben en dan kunnen we mensen aldaar waarschuwen dat dit niet klopt, omdat het niet kan kloppen.
Maar ik ben bereid van het tegendeel te worden overtuigd, dat het b.v. kan met een buitenlandse bankpas of zo.
groet,
stef

schrijf ik een eingszins uitgebreide uitleg, ben je met net voor met een kort maar krachtig antwoord, verdorie :wink:

De echte Germaanse efficiëntie.

Sorry Stef :slight_smile:

Stef

ik heb zelf in Buenos Aires geen automaten gezien waar je Euro’s of dollars kon afhalen maar een stagair in het Via Via zei ons dat het mogelijk was, hij heeft ons wel geen adres gegeven daar wij op het punt stonden terug naar België te keren.
ik zoek een oplossing om onze dochter, die nog tot 8 augustus in Argentinië aan Euro’s te helpen.
Western Union wisselt ook alleen maar in pesos uit.

heeft iemand ervaring?

groetjes
Marijke

Kan echt niet! Wel heb ik gehoord dat je in Uruguay dollars kan pinnen maar waar en hoe weet ik niet precies.
Wat ze wel kan doen is pesos inwisselen voor euro’s bij een cambio in de stad of op het vliegveld. op Ezeiza zal het zeker lukken tegen een waarschijnlijk slechte koers.

Marijke, dergelijke verhalen zijn uit de duim gezogen. Enkele jaren geleden kon je zeer beperkt (bijv. VIP klanten van Citibank) dollars uit de muur trekken…euros is NOOIT mogelijk geweest. In Paraguay en Uruguay kun je wel dollars pinnen, maar daar zijn flinke transactiekosten aan verbonden. Als jouw dochter nog tot Augustus in Argentinie blijft (en geen studentenvisum heeft maar een normaal toeristenvisum) dan moet ze elke 3 maanden Argentinie verlaten. De meesten nemen de de expresboot (Buquebus) naar Colonia, Uruguay voor de dag, daar kun je waarschijnlijk bij sommige banken dollars pinnen (wel maar een beperkt bedrag per dag - US$ 500,- of zo). Mvg. Bart

Beste allemaal, zoals Bart beneden al meldt is opnemen van Euro’s via automaten in Argentinië grote kul. Op straat worden overal Pesos aangeboden tegen een veel gunstigere koers dan de officiële koers. Indien je het kunt vermijden, zeker niet pinnen. Risico is vals geld. Weliswaar vrij eenvoudig te herkennen maar je moet het wel weten.
Joep

Hoi Bart, jij ook hier?
Voor beide partijen inderdaad een goed idee en om een vertrouwd adres hiervoor te hebben.
Neemt alleen niet weg dat Marijke om euro’s vroeg voor haar dochter en niet om pesos.
Marijke mag ik vragen waarom?

Ik neem aan dat Marijke haar dochter euros wil sturen om ze vervolgens tegen de blue koers om te wisselen in pesos want het meisje heeft natuurlijk pesos nodig om hier te leven. Haar probleem is hoe de euros in Argentinie bij haar dochter te krijge.