Is mischien wel leuk om een sticky onderwerp van te maken
Ieder land heeft zijn gewoontes en gebruiken daar op CUR ia dat niet anders
In de 14 jaar dat ik daar heb gewoond weet ik er aardig wat maar vul me aan als ik er een mis .Ik zal een lijst maken van het gene wat ik weet
- Waar je ook komt zeg altijd bon dia of goedemorgen
- Is het maandag zeg dan bon dia y un bon siman oftewel goedemorgen en een prettige week
3.Als je een winkel binnen gaat zorg dan altijd dat je een t-shirt aan heb en schoenen of sandalen doe je dit niet kan je de winkel uit worden gezet - Ga je naar een afspraak kleed je je dan netjes geen korte broek maar een bermuda of driekwarter) mag wel maar geen t-shirt met korte mouwen
5.Op CUR staan altijd de kerken open leuk om een foto te maken maar doe wel je hoed of pet af
6.En tenslotte spreek iedereen aan met u of met mneer of mevrouw (vooral bij formele bijeenkomsten)
6.En wordt je tijdens een bezoek aan iemand gevraagd of je wat wil eten zeg dan geen nee ,geloof me de antiliaanse keuken is overheerlijk - Behandel iedereen met respect zodat je ook wordt gerespecteerd
Dit is een beetje wat ik zo weet uit mijn botte kop maar weten julie er nog meer schroom je niet om het bij te vullen
Wat ik iedereen kan adviseren is dat CUR geen banananen republiek is en dat er meer CUR is dan alleen seaqaurium beach de tropen wet ''n wild mambo en de muren van het resort en als je de paar punten die ik op heb geschreven in je hoofd houd heb je de tijd van je leven en zal je met pijn in je hart afscheid nemen als je weg moet