Ethiopië per 4x4

Kent iemand een plaatselijke verhuurmaatschappij (dus niet de duurste) waar ik een 4x4 kan huren in Ethiopië. Liefst mét rooftent en camping uitrusting.
Alvast bedankt.

Hoi Kohraya,

Als je zeker wil zijn van een goede 4x4 en die heb je zeker nodig in Ethiopie als je van de hoofdwegen naar het zuiden, oosten en noorden afgaat, kan je het beste huren bij AVIS in het RAS-Hotel Building aan de Churchillroad in Addis Ababa. In het algemeen is het huren van een 4x4 vrij duur in Ethiopie. Lange tijd waren er namelijk vrij hoge importtarieven op het importeren van auto´s incluis de belangrijke 4x4´s in Ethiopie, import is zodoende vaak relatief duur. In de periode dat wij er waren, ongeveer 1,5 jaar geleden startten prijzen ongeveer bij zo´n 700 birr per dag. Dat was tegen de wissselkoers in die tijd iets minder dan 50 euro per dag (inclusief chauffeur maar zonder benzine!). Vaak krijg je echter voor deze prijs een erg oude four-wheel-drive (vaak 20 jaar oud) waarmee je het risico op langdurige onderbrekingen voor pech onderweg loopt, en dat is geen pretje in afgelegen hoeken van Ethiopie! Avis is misschien wat duurder maar betrouwbaar, met modern materieel en aanspreekbaar in geval van problemen. Qua prijs denk ik dat je zo tussen de 80 en 100 euro per dag moet rekenen (zonder benzine). Ik dacht dat je bij Avis ook zelfstandig dus zonder chauffeur kan huren. Dit is weinig gebruikelijk in Ethiopie. Hoewel het verkeer relatief beperkt is, wordt er in Ethiopie toch behoorlijk wild gereden. Er zijn relatief erg veel verkeersongelukken. Dus wees voorzichtig in het verkeer als je besluit zelf te rijden!

Bedankt voor je reactie en nuttige info.
Hier kan ik iets mee.