ik plan om een reis aan de Costa de Lisboa te boeken , meer bepaald in het stadje Cascais. Het is de eerste keer dat ik naar Portugal ga. De reisagentschappen Jetair en Sunjets.be raden aan om aan de Costa de Lisboa enkel kamer met ontbijt te nemen aangezien het avondeten in de hotels vaak eentonig is en dat je beter (én goedkoper) in de buurt kan eten. (Andere reisorganisaties zoals Thomas Cook vermelden dit echter niet) Is dit het geval? Is eten in Portugal werkelijk zo goedkoop (goedkoper dan in België of Nederland) en wat is de kwaliteit van het eten?
hoi trab,
wij zijn 2 jaar geleden in cascais geweest en hebben heerlijk en goed gegeten,gewoon in het centrum!wat de kosten betreft dat kan ik me niet herinneren,maar geloof dat het wel mee viel.als het echt heel duur was dan had ik dat vast wel onthouden!kan je het zeker aanraden hoor!ontbijt in ons hotel was wel heel goed!mocht je meer vragen hebben stel ze maar.
heel veel plezier daar,portugal is een prachtig land!
Zeker als je van vis - en schaaldieren houdt zit je in de restaurantjes aan de Portugese kust meer dan goed! Heerlijk! (Kies wel de kleine zaken, waar je vooral de locals naar binnen ziet gaan; ook al ziet dat zaakje er niet uit). Maar ook vleeseters komen aan hun trekken. Krijg je de kans; probeer dan eens geroosterde chorizo, cabrito (geroosterde geit) of caldo verde (groene kool soep). Typisch Portugese gerechten die misschien niet lekker klinken, maar overheerlijk smaken.
Of het eten in Coasta Lisboa eentonig is kan ik niet vertellen maar dat je goedkoop buiten de deur kan eten (ca. 20% goekoper dan Nederland) is zeker. Wat ik zelf kan aanraden is als je van vis houdt; CATAPLAN. Veel plezier.
Je kan er goedkoop eten, maar het is wél eentoning. De menukaarten van de restaurants zijn nagenoeg allemaal copiën van elkaar. Afwisselen dus met een italiaan, ook de befaamde kipperestaurants bieden goede kwaliteit voor een lage prijs.