Gisteren na een prima vlucht iets voor 12 uur in de middag aangekomen op Yundum International Airport in The Gambia. Mijn ouders en Abdu stonden me al op te wachten in de hal van het vliegveld, maar natuurlijk werd Erwin er weer uitgepikt om zijn koffer open te maken bij de douane…
Gelukkig dit keer zonder problemen kon ik verder en na de nodige omhelzingen richting het huis in Brufut gereden.
Daar de middag doorgebracht, maar eerst even lekker in de zon gezeten met een heerlijk koude Julbrew!
Toen naar de strip in Kololi om bij het altijd drukke en gezellige Paradiso een heerlijke pizza te eten. Erg leuk om weer het vertrouwde en levendige straatbeeld op de strip in Kololi te mogen aanschouwen. Thuis komen, maar dan in Gambia.
Nu heerlijk een paar uurtjes aan het strand bij Kasumai waar het goed toeven is op dit moment. De Nederlandse eigenaren Richard en Ine doen het hier goed en hebben hier een leuke zaak opgezet! En de gratis wifi is erg fijn natuurlijk!
Het is 14 uur geweest dus het wordt hoog tijd om een Julbrew te bestellen!
Hoi Astrid! Ach ja, het valt niet mee hier met al die zon en koude bier maar ben alweer aardig gewend inmiddels… Vandaag weer een middagje bij Kasumai aan het strand doorbrengen en de wind van zee zorgt voor de nodige verkoeling op de fijne ligbedden hier. Behalve zon, zee en strand nog niet veel spannends te melden. Gisteren op het Kunta Kinthe beach gelegen. Ook een prima plek om te genieten van het mooie weer.
Weer een lekker middagje op het strand bij Kasumai doorgebracht. *De stevige wind maakt dat het niet nodig is om verkoeling in zee op te zoeken. In de ochtend en vooral 's avonds maakt de wind het soms onaangenaam fris. De wind komt vanaf zee, maar zou inmiddels vanaf het land moeten komen. Dan komt ook de echte hitte weer terug. Veel Gambianen klagen dan ook over ‘de kou’, haha…*Gisteren in Serekunda een generator aangeschaft. De stroom valt zo vaak uit momenteel dat het erg vervelend begint te worden. Schijnt dat het vooral te maken heeft met een tekort aan diesel bij Nawec, het elektriciteitsbedrijf. De lawaaierige generator in de garage zorgt er nu in ieder geval voor dat we thuis niet meer in het donker hoeven te zitten en het acht uur journaal (hier op BVN al om 18:30 uur uitgezonden) bekeken kan worden Groetjes vanuit een zonnig Gambia!
Vandaag weer fijn bij Kasumai en dus even gebruik maken van de wifi en een berichtje plaatsen op het forum Goed om hier te zijn want thuis in Brufut valt door de weeks de stroom standaard rond 09:00 uur uit. Hier is dat niet anders, maar hier hebben ze gelukkig een generator die de stroomvoorziening overneemt En zo kunnen we hier ook mooi de inhuldiging kijken… Zondag bij de familie Janko in Sanyang op bezoek geweest en dat was, zoals altijd, weer een leuke ervaring. De nodige plaatjes en filmpjes geschoten die ik helaas vanuit hier niet kan plaatsen, maar die houden jullie van me tegoed. Als ik terug ben in Nederland zet ik er wat online… Gisteren een dagje doorgebracht bij het zwembad van het Senegambia hotel. Een feest voor de twee kinderen en dat gaan we dus nog vaker doen deze vakantie. Helaas moet je er als niet gast wel voor betalen, maar dat hebben we er wel voor over. Het is vakantie he…!? Morgen met Abdu naar de markt in Banjul en daarna naar Bakau voor een bezoekje aan Crocodile Pool. Dit voor de moeder van Mariska die Gambia voor het eerst bezoekt. Waarschijnlijk volgende week naar Kunta Kinte island. De trip daar naar toe is ook altijd erg de moeite waard. En voor de rest vooral veel genieten! Het weer is alweer een een stuk warmer dan vorige week. Toen begonnen de meeste dagen bewolkt en kwam de zon pas tegen 12:00 uur tevoorschijn. Nu starten we de dag om 09:00 uur al met een aangename 23 graden en een strak blauwe lucht om 09:00 uur. Echt genieten dus!! Iedereen een fijne Koninginnedag en tot de volgende keer!
Erwin, een ander lid van wereldwijzer is momenteel te gast in mijn lodge. Beiden zouden we je eens een keertje hier at The Gambia willen ontmoeten. Je kan mij bereiken op +220 73 100 73. Tot snel?
Peter
heb je PB al beantwoordt, maar Paradise Inn Lodge eens bekijken lijkt we wel een goed plan. Eens kijken wat ik kan regelen met de boss-lady
zaterdag komen we in ieder geval in Tanji.
Inmiddels alweer bijna een week terug en ik moet zeggen dat het niet meevalt hier in Nederland. Het weer wil ook niet echt meewerken. Pffffff…
Maar goed, we hebben er een heerlijke tijd gehad en ik mocht zelfs 3 weken blijven…
Echt genieten. Zoals van de heerlijke bordjes fruit van de fruitlady bij Kasumai
Dit zie je wel vaker in de dorpjes. Bij rituelen. Zo ‘op oorlogspad’ over straat lopend had ik er nog niet één gezien. En ook niet met twee kapmessen.
Veel volwassen geloven er ook nog heilig in en zijn als de dood voor deze figuren. Erg komisch
Wat fijn om te lezen dat jij met je kids naar Gambia bent geweest, ik wist natuurlijk niet dat je kids hebt en welke leeftijd!
En tja zwemmen bij een hotel als je dat moet betalen is t nog niet veel vergeleken met Nederland!
Leuke foto s! Weet nu nog niet of we in februari kunnen gaan, maar als we gaan nemen we onze zoon van 9 ook mee!