TunaFish is hét reisbureau voor actieve reizigers (backpackers). TunaFish geeft je de mogelijkheid om losse vliegtickets, rondreizen, bouwstenen, tours, accommodaties en reisverzekeringen te combineren tot een reis-op-maat. Bepaal zelf waar je heen wilt en wat je ongeveer wilt doen, vervolgens zal TunaFish je helpen bij het organiseren en reserveren van de benodigde reiscomponenten. Op dit moment biedt TunaFish vliegtickets aan naar alle bestemmingen ter wereld. TunaFish geeft reizigers de mogelijkheid rondreizen te reserveren bij diverse locale en Nederlandse touroperators en stelt reizigers in staat online een (backpack) reisverzekering af te sluiten.
Schrijf hier over je ervaring met reisorganisatie TunaFish.
Klik hier voor het complete reisaanbod van ThunaFish -> TunaFish
Ik heb van 2007 tot 2009 (met tussenpoze van enkele maanden in 2008) in Mexico gewoond en gewerkt. De twee retourtickets had ik geboekt via TNFSH. Een goede reisorganisatie laat zich naar mijn mening van zijn sterkste kant zien op het moment dat het misgaat.
Ik schrijf april 2009. H1N1. Hoogetepunt van de Mexicaanse griep. Clubs gooien de deuren dicht. Toerisme stort in. Vluchten worden geannuleerd. Mijn salaris behouden als marketeer voor een touroperator op comissiebasis wordt moeilijk. Bizarre regels doen hun intrede. Stel je voor: Onderweg naar huis wordt je bus gestopt door militairen en vervolgens komen verpleegkundigen je temperatuur opnemen. Mensen met te hoge koorts moeten meekomen. De toekomst is onzeker. Ik besluit zo spoedig mogelijk van de gekte weg te willen en terug naar Nederland te willen vliegen (o.a. in verband met het huwelijk van mijn beste vriend) voordat er helemaal niet meer gevlogen kan worden. Ik had een ticket bij United Airlines (Amsterdam - Washington Dulles - Mexico Stad - Puerto Vallarta en v.v.) met mogelijkheid om retourdatum voor een bedrag van ca. 100 euro te wijzigen. Van die optie maakte ik gebruik.
Ik sta op het vliegveld van Puerto Vallarta. Mijn koffers zijn ingeladen. Ik stap de tunnel in van het vliegtuig dat mij naar Mexico Stad moet brengen. Op het moment dat ik mijn telefoon wil opbergen krijg ik telefoon. “Hallo mijnheer, dit is United Airlines. Vanwege de Mexicaanse griep zijn alle vluchten met United Airlines geannuleerd.” Met andere woorden: Ik kon niet meer terug en moest sowieso naar Mexico Stad waar de H1N1 gekte nog groter was. Wat moest ik daar in mijn eentje verder? Teruggaan naar Puerto Vallarta of een andere vlucht boeken? Ik wilde zo snel mogelijk doorreizen voordat er nog meer vluchten geannuleerd zouden worden en ik vast zou komen te zitten. Ik heb KLM in Nederland gebeld en telefonisch een relatief dure directe vlucht per credit card geboekt. De volgende dag stond ik gelukkig weer op Nederlandse bodem.
Om een lang verhaal kort te maken: Olivier van TNFSH heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat ik mijn geld van de terugvlucht terugkreeg van United Airlines. Dit is TNFSH gelukt.