Hallo allemaal,
Ik zou heel graag jullie ervaringen met organisaties als "Projects Abroad"of “Travellers worldwide” willen weten. Ik wil -vrij snel al-naar China: in Shanghai of Beijing journalistiek (vrijwilligerswerk) doen en hoor graag ervaringen van mensen die dit via deze organisaties gedaan hebben.
In Beijing wordt een hostel gebruikt dat heel slechte kritieken kreeg: kan je dan wisselen van hostel zonder bijbetaling (er is dichtbij juist een geweldige hostel). Nee zeker.
Hoe is de behandeling , die je van Proj. Abr. of Travellers worldw. kreeg?
Ik ben heel dankbaar voor jullie reacties.
groetjes
PS Ik ben een meisje en 18 jaar.
Hey!
Ik ben zelf met Projects Abroad naar Roemenië geweest en was echt heel erg tevreden! ik snap dat je je niet alleen wilt voelen, daar was ik ook een beetje bang voor, maar je krijgt bij Projects Abroad genoeg begeleiding. Je wordt opgehaald vanaf het vliegveld, en ze brengen je vrijwel direct in contact met andere vrijwilligers die daar ook zitten. Bij mij waren er een stuk of 12 vrijwilligers, bijna allemaal tussen de 18 en 23 jaar! Was echt heel gezellig en omdat je allemaal in principe in hetzelfde schuitje zit (alleen in een vreemd land, cultuurshock) merkte ik dat je echt snel een band krijgt met iedereen! en ik werd ook in een gastgezin geplaatst met andere vrijwilligers!
Ik heb, voordat ik mijn keuze heb gemaakt, een aantal ervaringsverhalen gelezen, zodat ik een idee had wat ik ongeveer kon verwachten. Kijk hier maar eens (hier staan de verhalen over China):
http://www.projects-abroad.nl/ervaringsverhalen/?content=by-destinations/china/
En hier kun je meer lezen over de journalistieke projecten in China: http://www.projects-abroad.nl/landen/china/#journalistiek-projecten-in-china
Er is trouwens ook een Open Dag op 9 april in Amsterdam! Hier kun je je inschijven: Informatiedagen | Projects Abroad
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en als je besluit te gaan, heel veel plezier, en ik weet zeker dat het echt een supermooie ervaring gaat worden!
Dagmar
Deze organisatie moet zich kapot schamen!
Het is ongelovelijk hoe weinig geld er naar de organisaties / gast families in de landen gaat.
Dure kantoren door heel Europa, overbetaalde directeuren.
Het is vele malen beter om andere organisaties te kiezen, bijv. Via-Netherlands, deel van Service Civil International. Of United Nations Volunteer.
Deze organisaties hebben, in tegenstelling tot Project Abroads geen winstbelang, en kunnen daarom andere belangrijkere belangen prefeleren!
@ Tom
mijn naam is Martin ik ben een 24jarig student bedrijfseconomie aan de VU. Ik doe momenteel onderzoek naar het effect van organisaties als project abroad op de landen waar deze plaats vinden, maw hoe het geld besteed wordt, wat de indrukken van deelnemers gastfamilies zijn etc. etc.
Uit eerdere studies is gebleken dat dit zeer negatieve economische effecten heeft op de lange termijn.
Graag wil ik in contact met je komen voor jouw ervaringen!
Ook andere die graag mee willen doen zijn uiteraard welkom!
Martin
@ Martin
Graag help ik je met je onderzoek!
Ik kan je natuurlijk in cntact brengen met mijn gastfamilie en aantal andere die ik ken, maar de vraag is of je ze willen helpen.
Ze zijn, zo heb ik de indruk, erg bang om kritiek te leveren omdat ze dan het risico lopen gedumpt te worden door Project Abroads en vaak in een dusdanig lastige economische situatie te zitten dat ze geen keus hebben.
Ik stuur je mijn e-mail in een prive bericht voor verder contact!
Ik wil volgende zomer graag naar Nepal om vrijwillegerswerk te doen in een weeshuis. Ik zit op verschillende sites te kijken en kwam er ene paar tegen waaronde rProjects Abroad. Ik vind het erg blenagrijk dat het geen winstgevende bedrijven zijn. Heeft er iemand tips,ideen, adviezen waar en bij wie ik mij het beste kan aanmelden? Dank je wel!