Ervaringen met KLM vlucht vanuit Antwerpen?

hey allemaal,

ik heb een reis naar jakarta geboekt met de klm. De reis is antwerpen - amsterdam - jkt. Antwerpen centraal naar amsterdam wordt met de thalys geregeld. Ikzelf woon in rotterdam en ik wil weten of ik gewoon meteen naar amsterdam kan gaan.
Volgens de reisbureau kan het niet want er wordt volgens hun op schiphol naar je treinkaartje gevraagd. Ik heb daarna klm gebeld en zij wisten het niet zeker.
Ik hoop nu dus of iemand hier ervaring heeft met een soort gelijke reis vanuit antwerpen met de trein. Of er dus op schiphol uberhaupt naar je treinkaartje wordt gevraagd. Want inchecken zal ik sowieso via internet doen.

alvast bedankt…

Ik hoorde laatst hier iets over dat op moment dat je eerste traject per trein aflegt er geen controle is of je daadwerkelijk ook op het 1e station bent ingestapt.
En als ze naar je kaartje vragen, dat krijg je toch van de KLM neem ik aan, dus dan staat er automatisch Antwerpen als vertrekplaats? Indien je dat zelf moet regelen op basis van je ticket of zo, koop dan gewoon een kaartje vanaf Antwerpen (kun je ook in Rotterdam halen) en stap pas in Rotterdam in.

Laat na afloop even weten hoe het gegaan is.
Suc6 en fijne reis!

Gr. Jeroen

hey,

ik heb dat zelfde ik ga naar new york en moet dan ook via antwerpen
dus heb ik de klm gemailt en die zeggen

Hierbij informeren wij u dat de KLM de vluchtcoupons uitsluitend accepteert in de volgorde en
beginnend met de plaats van vertrek als vermeld op het ticket. Deze regel geldt ook voor
treinverbindingen. Dit kunt u nalezen in de algemene vervoersvoorwaarden van KLM op onze website
www.klm.com / travel conditions / artikel III.3(a).

dus als ze controleren dan kunnen ze je ticket weigeren

bij expedia zeggen ze dat de klm tot op heden niet heeft gecontroleert maar je zou maar de eerste zijn. dan is het :dag:>>>

groeten johan

Als je een reis hebt geboekt met vertrek vanuit Antwerpen, zal je ook echt gewoon vanuit Antwerpen moeten vertrekken.
Indien je dit niet doet en direct naar Amsterdam reist, heb je kans dat je vluchten geannuleerd zijn omdat je niet van het eerste gedeelte gebruik hebt gemaakt.

Ondanks dat het tegen de wet in is om dezelfde vliegtickets goedkoper in België aan te bieden, doen ze het toch. Ze weten ook dondersgoed dat de Nederlanders hier ook gebruik van willen maken. Men moet dus echt in Antwerpen opstappen, anders is er een grote kans om geweigerd te worden op Schiphol.

Andersom is des te makkelijker: neem de Thalys terug en stap vrolijk uit in Rotterdam.

Of dit tegen de wet in is weet ik niet… Andere markt, andere prijzen…
De prijs van een hamburger van MacDonalds verschilt ook per land…

Die problemen heb ik niet Dave ik reis gratis in heel europa!! geen gedoe met treinkaartjes!! maar als ik een vlucht boekte met China air via een reisbureau,kreeg ik treinticketen mee,en de dame achter de balie vroeg erom!! zo altijd opletten als je met de trein van Belgie naar schiphol gaat,ze kunnen erom vragen,maar niet altijd.groetjes:georgessiam.p.s:Dave ik heb er de brui aangegeven ivb:fruitsoorten van thailandgratis ticket:parijs/bkkHA HA HA