Aangezien er geen (recent) topic is over verblijf in hostels in Russische steden, start ik deze.
In juli ga ik de transsiberiereis doen en verblijf ik in het begin 2 nachten in Moskou. Nu heb ik wel op hostelworld gekeken, maar daar staan soms hele andere reviews dan op andere sites. Ik ben verder absoluut niet veeleisend als het gaat om verblijfplaats; als er een badkamer, bed en kluisje staat ben ik al snel tevreden
Maar mijn vraag is nu, in welk hostel hebben jullie verbleven? En zijn ze aan te raden? En ik ben ook benieuwd of jullie van te voren of ter plekke gezocht/gereseveerd hebben.
Ik heb geen ervaring met hostels in Moskou, maar ik heb gehoord dat Napoleon Hostel een goede is: http://www.napoleonhostel.com/
Ik weet, weinig informatie… Maar misschien heb je er toch iets aan.
Ik ben twee keer in Moskou geweest, een keer in HM Hostel en de andere keer in New Arbat. Beide zijn OK en gezellig, heb het daar dan ook prima naar mijn zin gehad. Liggen allebei dicht bij de winkelstraten en het kremlin, bereikbaar via metrostation Arbatskaya. Reserveren is een vereiste, de tweede keer wilde ik bij HM terecht maar die zat vol maar ze hielpen wel met het vinden van een ander hostel en dat werd toen New Arbat.
De hostels hebben de volgende voorzieningen:
badkamer en douche
keuken
gelegenheid tot wassen van kleding
Wifi-internet
24uur receptie
Die wilden wij eerst doen, maar daar zit een leeftijdslimiet aan vast, dus dat is hem niet geworden.
Wij hebben gereserveerd voor het Moskou Home Hostel. Oftewel; voor de goedkoopste toch maar. In Sint Petersburg is het het Cuba Hostel geworden. Ben benieuwd
Leeftijdsgrens voor Godzilla?? vreemd. Ik was er toen ik 43 was en er waren ook gewoon mensen van middelbare leeftijd. Ik was overigens zeer te spreken over dit hostel.
Nou ik wens je een prettige reis en verblijf in Moscou, ik weet helaas niet veel over hostels, dat komt waarschijnlijk doordat ik nu een stuk ouder ben (31), en heb meer behoefte aan privacy, eigen keuken, en wc.
Ik zelf zou verblijven in een appartement, of gasthuis, desnoods als laatste optie een hotelkamer zelfs.
Misschien is het een idee om eens de recensies door te nemen van beoordelingssites. Die zijn er zat, de reageerders zijn vaak buitenlanders van over de hele wereld, daarom kun je vanuit gaan dat de reacties neutraler zijn en geloofwaardiger.
[EDIT] nu zie ik dat deze draad oud is, mijn excuses voor de verouderde reactie, maar ik laat het iig staan want het kan dienen als nuttige informatie voor de volgende reiziger