Ervaringen met Entebbe International Airport (Entebbe, Oeganda)

Het personeel op het vliegveld van Entebbe is zeer vriendelijk.
Je kunt er geld wisselen.
Het computersysteem is helaas vaak “down” waardoor het inchecken vele uren duurt en het vliegtuig niet op tijd kan vertrekken.
Oegandese koffie kun je beter in de supermarkt kopen, want de pakken koffie die hier te koop zijn in de winkels zijn zeer duur.
Het eten in de cafetaria is duur en niet goed.

Ik had zelf een pick-up service geregeld om mij op te halen van het vliegveld, maar de volgende keer zou ik gewoon op de bonnefooi gaan en ter plekke een taxi nemen of eigenlijk een motor-taxi (“boda-boda”), die lui kunnen namelijk alles op zo’n motortje vervoeren: jou en je koffer erbij en het is natuurlijk niet duur. Die lui vertelden mij dat er bij iedere vlucht wel boda-bodas paraat staan om aangekomen passagiers te vervoeren.

Hoi Rosa,
Bedankt voor je informatie.
In juni ga ik een rondreis maken in Oeganda, op eigen houtje met een kind dat ik al 15 jaar sponser en inmiddels 19 jaar is en studeert. Heb je nog andere tips?
Ik lees dat je op Entebbe Airport een visum moet kopen van USD 50. Kun je dat ook in euro’s betalen of kun je daarvoor op het vliegveld al dollars pinnen? Hoe heb jij dat gedaan?
Ik hoor graag van je.
Groetjes,
IndoThai

Beste IndoThai,

Ik had in Nederland al een visum geregeld. Dat je een visum pas bij aankomst op het vliegveld kunt kopen is voor mij nieuw.

De Oegandezen zijn zeer vriendelijk, ik wens je een prettige reis!:dag:

Hoi Rosa,

Bedankt voor je reactie.

Groet,

IndoThai

Hallo Indo Thai,

Hoe was je reis in Uganda? En was het visum makkelijk te regelen op het vliegveld in Entebbe. Ik ga binnenkort ook. Ene reisorganisatie raad het aan om te vooraf te regelen terwijl andere adviseren om het daar te kopen. Scheelt bijna de helft om het daar te halen…
Ben benieuwd!
Bedankt.
Annegien

Hallo Annegien,
Het is volstekt onnodig om een visum in Nederland te kopen, want je kunt het heel makkelijk op de luchthaven in Entebbe kopen. Veel toeristen doen dat. Het kost 50 US-dollar, maar aangezien ik die niet had betaalde ik 40 euro. Mijn reis was prima. Ik heb met een Oegandees een rondreis gemaakt per openbaar vervoer. Mocht jij ook per openbaar vervoer reizen dat heb ik wel wat tips voor je. Mocht je een georganiseerde reis doen, dan heeft dat weinig zin. Laat het maar weten.
Groetjes,
IndoThai

Bedankt voor je reactie. Ik reis met een groep met eigen vervoer. Geen openbaar vervoer. Aftellen kan redelijk beginnen, ben benieuwd! Dit is voor mij niet de 1e keer Afrika, maar lees dat Uganda wel een van de mooiste landen is, laat me verrassen!

Hoi Annegien,
Veel plezier dan in Oeganda. Eigen vervoer maakt het reizen een stuk makkelijker. Ik wens je een hele goede reis!
Groetjes,
IndoThai

Hoi Indo Thai,

Ik wil graag met mijn nichtje naar oeganda en mogelijk gaan we via OV. Ik vraag me echter af hoe je je dan in de NP verplaatst? Moet je dan steeds losse safaris boeken? Ik hoor het graag hoe je dat hebt gedaan. Ben je ook naar de gorillas geweest en heb je nog ander tips het budget is namelijk van belang omdat de excursies zo duur zijn.
Gr Cathy