Wie heeft er adviezen voor mij over het volgende:
In mei ga ik voor een paar weken naar Noord-West Tanzania (mijn visum daarvoor heb ik al binnen). Ik vlieg op Entebbe/Kampala, Oeganda en zal vanaf daar per bus doorreizen naar Tanzania en terug zal ik Oeganda ook slechts zien vanuit een bus.
Ik verblijf dus niet in Oeganda. Kan ik hiervoor een transitvisa aanvragen? Is die ook 2x geldig (voor de heen- en voor de terugreis)? Of moet ik dan 2x een transitvisa aanvragen, omdat ik tussendoor 2.5 week in Tanzania ben? Is het uberhaupt mogelijk om nu al een transitvisa voor 2x te halen vanuit NL?
Of moet ik een multiple entry-visa hebben? Dat is volgens mij duurder, maar dat adviseerden ze mij toen ik de ambassade belde.
Het liefst regel ik dit al in NL, of is het voordeliger/makkelijker om ter plaatse op het vliegveld van Entebbe/Kampala (heen) en aan de grens (terug) te regelen?
Hoi Caren, ik weet niet zeker of een transit visa voor jou plan voldoende is. Je kunt inderdaad gemakkelijk een visa kopen op Entebbe. Vanuit NL dat regelen kost veel tijd en geld. Jij of een visumdienst zou dan het visum moeten halen in Brussel. Je zou in Entebbe kunnen vragen wat voor visum je nodig hebt. Re-entry visa zijn niet nodig zolang je in de Oost Afrikaanse unie (EAC) reist, een single entry visum is dan voldoende.
Wellicht ten overvloede: je kunt in Afrika niet pinnen met je euro bankpas. Ik had jaren geleden een probleem met mijn creditcard bij flappentappen van Barclays. Hierdoor kon ik niet pinnen op het vliegveld Entebbe. Sowieso is het raadzaam om wat euro biljetten bij je te hebben, je weet maar nooit. Dollars kun je ook makkelijk inwisselen, maar oude biljetten (ik geloof van voor 2004) hebben een lagere koers!
Veel plezier, vergeet je vaccinaties en malaria pillen niet!