Ervaringen met de site Tripadvisor

Beste allen,

Om de een of andere reden is de website “tripadvisor” enorm populair bij de reizende wereld.
Mijn vraag is geldt dit ook voor jouw, zo ja waarom en zo nee waarom niet?

Tkx.

Ik krijg mail van ze, “de tien vieste hotels ter wereld” of zo. Dan ga ik dat even bekijken. Of ik zoek een hotel bij google en kom op recensies bij Tripadvisor, dan kijk ik soms ook even. Maar ik lees liever recensies van hotels op een Nederlandse site omdat ik me in de smaak van mijn landgenoten beter herken dan bv van Amerikanen.

1 like

Het is wel een van m’n vaste informatiebronnen als ik op zoek ben naar een hotel, geen andere site heeft een dergelijk breed aanbod aan hotels, en geen site heeft zoveel beoordelingen. Daardoor is het gewoon makkelijk zoeken. Daarnaast is TripAdvisor zelf onafhankelijk, bij andere sites heb ik toch wel eens zo mijn vraagtekens bij de volgorde van de zoekresultaten. Dan kan je sorteren wat je wilt, maar komt toch een relatief duur en matig beoordeeld hotel hoog in de lijst.

Maar het is nooit mijn enige bron, ik zal ook altijd op andere sites kijken. Het is een hulpmiddel, niet meer en niet minder.

1 like

Ik maak er toch wel regelmatig gebruik van, al doe ik het de laatste jaren steeds minder. Ik kijk de laatste jaren meer op sites als hostelbookers.com, want die hebben inmiddels ook genoeg kleinschalige hotels op hun site staan en is het soriment ook meer in m’n straatje.

Ik vind een rij beoordelingen met diverse nationaliteiten juist wel handig, want dat vind ik handig om een gemiddelde te vinden.

1 like

Hallo
Ik gebruik Tripadvisor net zoals Zoover om een idee te krijgen wat reizigers over een bestemming of een bepalde hotel denken. Het is wel heel handig en de info is betrouwbaar. Caroline Boeyum

1 like

Kijk enorm uit met de reviews op Tripadvisor.

Hier wordt door hotel eigenaren en concurrentie heel veel ‘gespamd’, en ook TA zelf knipt vaak in recensies en verwijdert authentieke negatieve recensies.

1 like

Ik ben het met Steven eens dat er op internet teveel geknipt en verwijderd wordt, maar als je meerdere sites vergelijkt kun je toch tot een redelijk oordeel komen. Ik sluit me daarin aan bij Erik, het publiek van Tripadvisor is met name Amerikaans en Australisch en heeft een andere visie dan ik.

Voor de goedkopere accomodatie vind ik de waarderingen op www.hostelworld.com een stuk beter. (Er is ook een .nl versie van deze site, maar die vind ik minder goed.)

1 like

Het is zoals met alle informatie op internet: kijk en vergelijk, en ga nooit op één bron af.

Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Ik ga nu even wat recenties posten over hotels in landen waar ik nog nooit geweest ben (o: