Ervaringen met de badplaats Valencia

Ben zojuist terug van een 10-tal dagen Valencia.
Geef wel toe dat ik vloeiend spaans spreek dank zij een vrij zware cursus- dus misschien een beetje voorsprong op diegenen die de taal van cervantes niet machtig zijn.
Zou je echt niet mogen tegenhouden eens een citytrip naar valencia te maken.
Logeer zoals gebruikelijk in een NH-Hotel, in dit geval NH-Center, gelegen aan de drooggelegde (!) rivier. Vier sterrenhotel met een ongelooflijke kwaliteit qua ontbijt, kamer en service.
Vaklencia is niet echt goedkoop (wél voor de rokers - halve prijs!) en na een beetje zoeken kan je aan de bar een pilsje drinken of een cola (water is vaak duurder) aan 1.20 euro. In de ‘zaal’ of op ‘terras’ betaal je steeds meer - Franse toestanden dus.
Wat me echt heeft getroffen is de ongelooflijke liefelijkheid van de Valentianen - hartelijk en steeds bereid je te helpen.
Bovendien is de criminaliteit héél laag (je moet overal opletten natuurlijk)- doch de burgemeester daar- een vrouw - heeft dat schitterend onder controle.
Ben er speciaal eens in de ‘rosse buurt’ geweest en niettegenstaande het gedrang (!!) helemaal niets gestolen- had speciaal een oude portegeuille in achterzak zitten met …krantenpapier erin . Pas die truc vaak toe en steek geld elders.
Ook in de stad in alle drukte - geen problemen.
Wel veel vreemdelingen doch die laten je heus met rust (asielzoekers en daklozen welke in parken slapen in kartonnen dozen).
Kortom- heb quasi gans Spanje gezien, al veel vergeten doch Valencia zal me nooit meer loslaten.
Prachtmensen!
Heeft iemand behoefte aan informatie- je mag me steeds berichtje zenden.
Juli en Augustus zijn de goedkoopste maanden qua hotelprijzen zoals veel steden, doch vrij warm (35 graden en meer gehad, met een relatieve hoge vochtigheidsgraad).
Ideaal qua tempaeratuur is september en oktober - je hebt er het ‘benidorm-klimaat’ .
Rechtstreekse vluchten heb je via vueling en nog andere maatschappijen - ben zelf over Madrid gevlogen- luchthaven die op een gekkenhuis lijkt doch héél vlot is eens je het systeem doorhebt.
Hoop echt iemand warm te hebben gemaakt voor deze prachtige stad.
Doen!!! Hartelijke groeten.

Ik ben niet echt in Valencia geweest maar er alleen geland. Zou graag nog een keer de stad zelf willen zien… wat ik wel heel bijzonder vond is dat als je het vliegveld afrijd er langs de snelweg gewoon sinasappelbomen groeien… (dit zal wel Spanjaarden wel heel normaal zijn hoor)… hier in Nederland zouden ze meteen omvallen van al die uitstoot van auto’s

>>>@ Anouk: je komt inderdaad al in de stemming tijdens het landen.
Hou je van cultuur, natuur, vrijheid en beweeglijkheid - neem de metro of de bus , of ga te voet door Valencia. Doen!!
in t spaans zeggen we ‘valencia, vale!’ - m.a.w.: de moeite!
Je bent ook binnen het half uur aan het strand vanuit de stad - of drie kwartier.
In de NH-hoteles hebben ze bovendien gratis fietsen - helaas, slechts een viertal! Je kan gans Valencia rondfietsen via autovrije baantjes - speciaal voor fietsers en voetgangers.
suc6!!!:vak02: Luc.

ben niet zon fietser haha dus als ik ooit hetga doen dan toch per metro/trein en anders lopend

Hallo,

Ik ga met aanhang en fam. naar Benissa (tussen Valencia - Alicante), 1 tot 15 mei. Hoe is de temperatuur rond die tijd? Hoop toch wel in bikini aan het strand te kunnen liggen… :wink:

Bedankt!

Mijn ervaring met Valencia… al is het wat langer geleden:

Maar algemene indruk: super, goedkoper, aardiger en netter dan Barcelona (sorry :wink:

Hallo Luvaca, leuk dat je geamuseerd heb in Valencia… ga deze zomer er heen. Weet je of er in Valencia ook leuke oude winkel-marktwijken zijn ( zoiets als de Jordaan in Amsterdam)?? En volkswijken? Alvast bedankt!
groeten,
Kendal

Hola!

Wie heeft er nog tips over Valencia wanneer je er een halfjaar gaat wonen? (stage…) Ben heel erg benieuwd naar ideeën e.d.!

Groetjes,

Nienke