Ervaringen met de badplaats Tossa de Mar.
Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Tossa de Mar.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…
Ervaringen met de badplaats Tossa de Mar.
Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Tossa de Mar.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…
Het is al een tijdje geleden dat ik in Tossa ben geweest, maar erg relaxed dorpje. Het strand loopt stijl af en het ‘zand’ zijn meer kiezels, maar er is genoeg ruimte om te badderen in het blauwe water.
Op een heuvel staat een ruine waarin een aantal restaurants gevestigd zijn. De eigenaren laten meestal hun katten rondlopen en die scharrelen voor voedsel bij de aanwezige toeristen.
Ik zat in een klein hotel met een lokaal winkeltje voor de deur voor het benodigde water, ontbijt en een krantje.
Ik quote even een stuk wat ik vond op Internet:
Tossa de Mar is volgens velen een van de mooiste plaatsjes aan de Costa Brava. Karakteristiek voor het dorp is de burcht die nog volledig in tact is.
Er mogen binnen de burcht alleen bewoners van Tossa wonen waardoor de originele sfeer behouden blijft.
Tossa de Mar
U vindt er restaurantjes en kleine barretjes. maar ook kunt u er in alle stilte genieten van het uitzicht over de Middellandse zee.
Tossa de Mar is een klein dorp dat omsloten is door bergen en daardoor een ministaatje op zichzelf lijkt. De inwoners zijn zeer vriendelijk, de straten altijd netjes en er is geen hoogbouw. Wel is er een hotelwijk waar de grote hotels staan. Het centrum bestaat uit een groot aantal kleine witte straatjes met souvenirwinkels, restaurants, barretjes en kledingwinkels.
De bekende ‘100 peseta’ winkels zijn nu ‘euro winkels’, het is er nog altijd goed toeven. Er zijn er drie in Tossa.
Langs de burcht zitten goede restaurants, er is een restaurant met een Michelin ster (Can Simon) en nog drie toprestaurants. In Tossa zijn er ook nog twee door Michelin aanbevolen restaurants.
De rommelige snacktenten zoals in Llorett zult u hier niet aantreffen, wel zijn er een aantal restaurants met goedkoop bier en eten maar hier is het altijd netjes en schoon.
Hele hordes jongeren zult u niet tegenkomen in Tossa. De plaatselijke jeugd studeert overwegend in Gerona of Barcelona en komt voor het weekend naar Tossa. Er zijn een aantal ‘hippe’ bars en drie discotheken.
Er zijn gezellige kleine winkelstraatjes maar ook de hoofdstraat met afwisselend banken (met voldoende pinapparaten), luxe winkels en souvenirwinkels is zeer prettig om door heen te lopen.
Ik vind het een leuke plaats! Niet voor 2 weken ofzo maar gewoon voor een kort weekje is het prima! De restaurantje zijn gezellig en 's avonds geeft het een leuke uitstraling! Lekker en goed eten en gezellige mensen.
Ik vind het zeker leuker dan Lloret ![]()
Groetjes
Beste Spanje gangers,
Tossa de Mar is een aanrader als je van zon, zee en strand houdt. Daarnaast kan je het binnenland in voor een wandeling of langs de mooie kust (zelfs tot aan Lloret de Mar).
Barcelona is prima te bereiken met touring car (2 uur via Lloret de Mar). Daarnaast is ook Girona een aanrader. Deze stad lijkt qua sfeer op Venetie en heeft een kasteeltje en mooie binnenstad met omringde muren.
Villa Romana zaten wij zelf (toen nog voor de schappelijke prijs van 120 euro per persoon hele week in mei).
In Tossa zijn diverse restaurants waar je nog het authentieke tapas, vis, maar ook internationaal kan eten.
Veel plezier in Tossa en groet,
Erwin.
Tips voor vliegticket (via Girona met Transavia.com of Ryan Air en anders via Barcelona … let op lange reistijd naar Tossa! met bijvoorbeeld Vueling