Casina di Rosa is een prachtige gelegenheid voor de onafhankelijke reiziger, op zoek naar privacy en een plezierige atmosfeer. Gebruik het huis als uitvalsbasis voor dagtrips of gewoon om uit te rusten in een traditioneel Toscaans dorp.
Het huis bestaat uit 4 kamers( keuken, slaapkamer met twee persoonsbed, woonkamer en een badkamer) en is gemeubileerd met originele en nieuwe meubels in Toscaanse stijl. De keuken is uitgerust met alle belangrijke voorzieningen (inclusief een wasmachine) en een werkende open haard.
Het huis is gesitueerd in Civitella Marittima, een klein dorpje, dat midden tussen de heuvels ligt tussen Tuscan Maremma en Colli Senesi. Het dorp, met z’n 350 inwoners, was reeds bewoond in de tijd van de Etrusken, maar heeft z’n bloeiperiode gekend in de middeleeuwen.
Het gebied rondom Civitella Marittima is verklaard tot “Distretto Rurale Europeo” Dit is één van de laatste gebieden in Europa waar de natuur nog de belangrijkste economische factor is. De ongerepte natuur maakt dit tot een ideale locatie voor de vakantieganger om zich in de natuur op te laten gaan.
Heel leuke en professionele website en , via de links aldaar, mooie foto’s van Toscane. Ook: zeer redelijke , tot m.i. lage , prijzen voor bijv. een week in dat huis in Toscana.
Wat ik wel mis, op de kleurrijke website, is een link naar een (met één klik, printbaar) landkaartje waarop precies staat waar en hoe men moet/kan rijden of hoe men met vliegtuig/trein/bus/taxi kan reizen om dat huis te vinden.
Hoe gedetailleerder de laatste 2 km hoe beter.
Of heb ik een link over het hoofd gezien?
Tot slot, maar dat probleem geldt alleen voor mij!!: ik ben wel forum-begeleider hier, maar geen beheerder. Ik draai dus niet op voor de kosten van deze website…
In principe moeten adverteerders betalen, maar onder het motto:
“de uitzondering bevestigt de regel”
maak ik voor relatief kleine prive-achtige reklame altijd een uitzondering. Het is echter niet aan mij, maar aan degenen die deze website betalen, of een bepaalde reklame wel of niet (onbetaald) kan. Mogelijk protesteren anderen die wel betalen voor hun reklame etc. etc. : ik laat het maar aan Caro Riemer over.
Distinti Saluti
Arturo
P.S.
Misschien is het handig op Uw aanmeldings/boekings-formulier te vragen hoe men Uw adres gevonden heeft. Het is maar een idee.
Ik kijk uit een iets, maar niet veel, andere hoek naar Monte Amiata met rechts Monte Labro.
“Mijn” Monte Amiata is veel hoger dan Monte Labro en de top van Amiata heeft een andere vorm:
zie vierde foto : Amiata met rechts Monte Labro op de website van Roeland Koning, zo zie ik Monte Amiata ook. http://www.studiokoning.nl/FotoToscane_bes…oto_Toscane.htm
Maar bovenal natuurlijk…: wat een indrukwekkend en prachtig landschap daar in Toscana!!!
I will need to write in English as my Dutch is not that good yet!
I am working on it!
That is Monte Amiata seen from the Grosseto province side. I was born and grew up here in this village, Civitella Marittima, and I can guarantee you that Monte Amiata and Monte Labro are our horizon.
Val d’Orcia offers a nother perspective: really beautiful too!!!
Thanks for the link to that beautiful photopage!
Ik ben droevig voor mijn slecht Nederlands… Ik bestudeer de taal
maar het is moeilijk!
Complimenti per tua lingua inglese! My English and Italian is verry, verry bad…, but nevertheless:
My favourite season?
Bò !.. , Non lo so (ik weet het niet) , may be summertime, but I really don’t know!
If the (south) Toscany sun shines…, it’s always, in winter too verry good sitting,walking in the Toscanny sun, but ,especcially in wintertime:
thàn outside/without the wind…
So it’s difficult to say what my favourite season is…
However: Maggio is for me the most beatifull time, but I like it when it’s hot in agosto/august. If it’s too hot, like 4 yaers ago, I go with friends to…Mont Amiata (above 1700 mtr) or…to the sea near…
Grosseto…
I like it sleeping on the beach there and from where, I live it takes about 1.5 hour by car.
By the way: because of our language-prolem in €urope I’m thinking of a sub-rubrique here on the Italy-forum in Italiano/Inglese/Olandese with information about La Bella Italia. Are you interested?
Ha, ha, ma mi scusi…(= maar neemt U mij niet kwalijk
“Ik zou houden van te helpen”, moet m.i. zijn:
'Gaarne zou ik U/je willen helpen" (Grazie!, molto gentile!)
Ma anche (enche?), maar ook moet ik zeggen/devo dire:
It’s not: ’ I would love to help’, but/ma/maar
‘I would like to help’ (Ik zou graag willen helpen)
Ma mio complimenti per tua (?) lingua (?) di Paesi Bassi/Nederlands.
Scrivere la lingua Italiano è un catastophe… per me, ma capicisco la lingua , vale a dire het gesproken (niet het geschreven) woord, molto bène…
(Speriamo…)
Met de Meeste Hoogachting/(Con) Distinti Saluti
Arturo