Ervaringen met de badplaats Calella

Ervaringen met de badplaats Calella.

Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Calella.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…

Leuke plaats en heerlijke strand.
Barcelona is erg makkelijk te bereiken met zowel de trein als met de bus.
Voldoende (cocktail) bars. Jammer van het spoor die langs het strand loopt, daar moet je eerst onder door of overheen voor dat je het strand bereikt.:slywink:

Ik heb vorige zomer 5 maanden stage gelopen in Calella en het is mij enorm goed bevallen. Het is niet de standaard badplaats, het is wat minder massaal dan bijvoorbeeld Lloret de Mar en Malgrat. Calella heeft een mooi oud centrum waar een hele lange winkelstraat is met niet alleen maar toeristenwinkels maar ook gewoon leuke kledingwinkels en vooral VEEL schoenen!!! De meeste hotels en appartementen zijn dichtbij het uitgaanscentrum en het strand. Er loopt een grote weg door Calella die het oude deel en het nieuwe deel met veel hotels e.d. van elkaar scheidt. Uitgaan is heel gezellig, je hebt Spaanse bars, Engelse pubs, Hans en Grietje, DE verzamelplaats voor de Nederlanders, een leuke cocktailbar (Kauai) en 3 discotheken. Het strand is geweldig, het is lekker breed, met veel strandtentjes en volleybalnetten. Je bereikt het strand door middel van tunnels onder de spoorlijn door. Vanuit Calella kan je heel makkelijk naar andere plaatsen als Blanes, Malgrat, Santa Susanna, Pineda en Barcelona met de trein. Lloret de Mar is met de trein en bus te bereiken. Barcelona is geweldig om te bezoeken, zoveel te zien en te doen. Cultuur, winkelen, gewoon lekker slenteren, alles kan!
Calella is toeristisch, maar niet te, de Spanjaarden zijn aardig en je kunt er alle kanten op, voor rust, uitgaan…

Tips voor uitgaan en eten: Hans en Grietjes feestcafe voor de dosis Holland , Hans en Grietje eetcafe voor lekker Hollands eten, Kauai voor heerlijke cocktails, Zillion, Menfis, Turisme 35 en Avenue voor het echte uitgaan, The White Horse leuke Engelse kroeg, Boven de White Horse heerlijk eten. Bon Lloc, hele mooie tuin waar je kunt eten en heerlijk eten!

Algemene tip: Wil je iets zien of doen, vraag naar excursies in je hotel, appartement of aan je reisleider, er is zoveel te doen en zien! Jeepsafari, een wedstrijd van FC Barcelona, 1 van de Aquaparken, Karten en ga zo maar door! Helemaal geweldig is de fonteinenshow in Barcelona!

De markt op woensdag van 08.00 tot 13.00 is de moeite waard, met een klein treintje word je erheen gebracht! Kijk ook eens op de kleine markt op zaterdag, erg leuk om te zien met groentekraampjes enz.

Ik wil zo snel mogelijk weer terug, wie weet zie ik je dit jaar in Calella!!!

Voor mij iets te toeristisch. Centrum barst van Nederlandse, Engelse en Duitse eetcafes… Strand is wel mooi breed en met de trein zit je inderdaad met een uurtje in Barcelona.

Ik ben net een week terug uit Calella, en ik vind het er super mooi!
Het strand is mooi, Kauai heeft de lekkerste cocktails en alles is dichtbij met de trein…!:zon02:

Klopt allemaal wat Dominique verteld niet veel aan toe te voegen
Wij komen al jaren in Calella met veel plezier.
Wie houdt van Salsa/ Merengue dansen moet zeker niet
vergeten naar La Quardra te gaan komt voornamelijk spaanse
bevolking en toeristen natuurlijk,je kunt er ook eerst een hapje eten als je wilt .
Kan niet wachten in juni mogen we weer heerlijk.

Weet iemand toevallig ook hoe het zit met het vervoer van calella naar girona airport? ik heb mijn vlucht om kwart voor acht 's morgens al terug…
rijden er dan al bussen?

Wij vliegen regelmatig al om half 7 s,morgens maar nemen dan
altijd een taxi.Kost rond de € 45 a 50.
De bus weet ik ook niet maar misschien moet je eens een kijkje nemen
op het calellastartpagina/prikbord.Staan veel vragen op en kun je zelf ook een vraag stellen.Wij zijn ook wel eens met een transferbus gegaan maar weet dat niet meer precies waar ik dat toen gevonden he
Veel plezier hoor wij gaan eind juni weer:dag:

Oké dankjewel! Ja zag wel een Site dat je kan reserveren maar vroeg me af of dat betrouwbaar is en of dat nodig is om van te voren te reserveren… Die taxi voor 50 is per taxi en niet per persoon neem ik aan?

Nee de taxi is niet per persoon gewoon per taxi.
Als je nog iets wilt weten hoor ik het wel.
Wanneer ging je?
Wij gaan eind juni weer,heerlijk is echt thuis komen voor ons.
Heb ook nog even naar de bus gekeken voor je hebben wij ook 1 keer
gedaan heen en terug .Heen ging goed maar terug niet vandaar dat
wij een taxi bestellen via ons hotel.
Heb nog wel de link voor de bustransfer opgezocht http://www.shuttledirect.com
Veel plezier

ik ga 3 juli! maar het is dus een leuk plaatsje? nog tips met wat ik er absoluut moet gaan doen?

Ja weet natuurlijk niet hoe oud je bent.
Ik ga zelf altijd een weekje met mijn nicht.
Wij gaan altijd uit in La quarda daar waar de spaanse bevolking uit gaat.
Disco’s zijn er ook een aantal.
Een dagje Barcelona met de trein is altijd leuk kost volgens mij iets van € 6 retour.
Of naar Malgrat of Blanes met de trein is iets van een kwartierje en kost echt niks.
Wij gaan van 28 juni tot 5 juli dus wie weet komen we elkaar wel tegen.
Wij zitten altijd midden in het centrum zeer centraal gelegen in Mediteraan Express.
Voor sávonds mooie lange winkelstraten .En natuurlijk het strand.

Zo dat is toevallig! ik kom 3 juli aan in precies hetzelfde hotel! ben 19 jaar:)
maar wel fijn dat ov allemaal zo goedkoop is daar en makkelijk!

Nou wij zijn wel een stuk ouder maar misschien toch leuk als je elkaar
dan tegen komt.Wij zijn al eind 40.Komen al voor de 5e keer in dit hotel
Hele aardige eigenaar voor de rest heel simpel maar je bent er toch alleen
om te douchen en te slapen.De locatie is perfect.Veel plezier en ik denk
dat we elkaar dan nog wel een keer zien daar.Ik heet Heleen.:dag:

haha oke! nou wie weet! bedankt in ieder geval voor je hulp en alvast een fijne vakantie!