Vorig jaar augustus ben ik terug gekomen van reizen en werken in Canada. Nu kriebelt het en zou ik z.s.m. weer weg willen uit Nederland.
Nu heb ik het idee om les te geven en dan wel Engels. Hiervoor wil ik de CELTA cursus gaan volgen in Nederland of in Engeland (Engeland schijnt goedkoper te zijn)
Nu ben ik nieuwsgierig of er mensen zijn die ook CELTA hebben gedan en wat hun ervaring is. Maar ook mensen die aan het werk zijn en hoe makkelijk het is om banen te vinden met CELTA.
dat varieert zo enorm over deze hele wereld, dat daar boeken vol over worden gescrheven. Je moet het gewoon zien als basis, als je dat niet hebt, dan krijg je enkel 3e rangs slecht betalende baantjes, die zo weer door een ander, als ie komt, worden afgesnoept. Maar een garantie is het nergens nooit. De concurrentie van echt Engels sprekenden (Australie, NZ, USA, CAN etc.) is enorm, en als non-native kom je uiteraard als 2e keus.
TEFL is ook vaak veel beter bekend (ik heb het nu over Zuid-OostAzie) en bovendien per LAND verschillend. Het is een soort stoomcursus hoe (bvb hier=Thaild) les wordt gegeven-en dat heb je dus echt heel hard nodig wil je met een ietsepietsie succes hier doceren. De tegenwoordige NL-stijl sluit daar totaal niet op aan.
Verder zal je je er-alweer deze regio-op moeten instellen dat die onbehouwen slechtverzorgde NL wijze van optreden nou niet zo geapprecieerd wordt. Zo denken vrijwel alle buitenlanden over ons-voor als je je dat nog nooit had gerealiseerd.