Ervaringen Merapi tours

Wij willen dit najaar naar Indonesie, wel georganiseerd omdat we niet zo veel tijd hebben.
Nu zijn we bij Merapi Tours uitgekomen, heeft iemand ervaring met dit reisbureau?
gr.

Niemand???

Dit was voorheen Triangle Tours, nog niemand?

hallo doebadevos
wij willen volgend jaar naar java en bali op vakantie, heb je al wat meer info gevonden over Merapi tours.
gr trea

Nou, wij hadden iemand van Merapi ontmoet op de Pasar Malam, en aan de hand daarvan had ik deze vraag gesteld. Maar de website zag er goed uit en er wordt ook vlot gereageerd op mailtjes e.d. dus uiteindelijk hebben wij geboekt. Volgende week vertrekken we voor 3 weken, dus daarna weet ik of het allemaal goed bevallen is;)

hoi
heel veel plezier, ben benieuwd naar jullie ervaringen, waar gaan jullie allemaal naartoe en ga je nog bijzondere excursies maken
gr trea

Ik zal zelf hier nog even een antwoord geven :wink:
Wij zijn ondertussen al lang en breed terug en vol plannen voor de volgende vakantie, maar ik zal nog even onze ervaringen met Merapi delen voor evt. komende indonesie reizigers.

Het contact voor de vakantie met Merapi was allemaal per mail, maar verliep goed.
Merapi werkt met enkele reisorganisaties in Indonesie waar de chauffeurs ook voor werken.

Wij zijn op Sumatra begonnen. Hier hadden we een auto tot onze beschikking met zeer enthousiaste chauffeur die prima nederlands sprak.

Op Java hadden we helaas een chauffeur waar moeilijk mee te communiceren was, deze sprak haast geen engels. Deze chauffeur heeft ons tot aan Bali gebracht.
Hier hadden we geen chauffeur tot onze beschikking, maar we hebben wel een plaatselijke chauffeur gehuurd. Dat is goed te doen, want het wordt genoeg aangeboden.

Alle overnachtingen waren goed geregeld.
Alleen hadden wij gehoopt dat we wat meer kleinere hotelletjes in landelijke gebieden zouden hebben en dat waren uiteindelijk vrij veel grote hotels in een stad. Maar dit komt ook doordat het gewoon moeilijk is om een schoon plekje te vinden en die grote hotel ketens zijn dat altijd wel. Achteraf ook niet zo erg hoor, het waren vooral de hotels voor 1 nachtje ergens. Waar we langer bleven hadden we wel leuke adresjes.

Wij hebben Java gedaan v.a. Jakarta, en dan helemaal door gecrossed tot aan Bali. Als ik het overnieuw zou doen zou ik heel west Java overslaan en in Yogya beginnen.

Veel reisplezier!